Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

19 September 2011

Kenapa awak menangis?


Alhamdulilah dapat jugak keluar dari sini… wahhhh ramai nya yang sambut kedatangan saya, terima kasih semua tapi kenapa saya tengok macam ramai jugak yang sedih nie?

Awan, kenapa awak menangis? eh siapa nie? Yang tue kenal la, yang nie tak kenal pun..

Kita nak kemana nie? Eh eh kenapa tinggalkan saya kat sini? Kenapa nie? Ibu…
ibu nak pegi mane tue? Saya sejuk, ibu…..

Ibu tolong la, ade semut nak gigit saya nie..
saya takut, tolong la saya ibu..

Kenapa ibu tak nak berpaling pada saya? Apa salah saya? Saya mintak maaf dah susahkan ibu selama saya dalam kandungan ibu, saya janji saya akan jadi anak yang baik, tapi tolong jangan tinggalkan saya kt sini… ibu…..

………………………………………………………………………………………………………

-seorang bayi lelaki telah dijumpai disebalik timbunan sampah,dan telah disahkan meninggal dunia akibat kesejukan dan gigitan serangga yang berkeliaran-

………………………………………………………………………………………………………
Assalamualaikum semua


Satu kesalahan dah dilakukan, jangan lakukan kesalahan yang kedua.. bertaubat selagi pintu taubat masih terbuka.. tak ada perasaan ke bila tinggalkan baby macam tue jer? Menatang pown tau sayangkan anak, dah tue orang yang buang baby tue nak kategorikan ape pulak?

** Sangat sedih bila tengok pembuangan bayi…semoga kita semua terhindar dari buat benda-benda macam tue. Amin…

Peringatan untuk kira sendiri dan semua

:: sekian ::

2 comments:

JIJI YU said...

cegah dari awal lagi..

Ruzzezanie said...

tanak bagi je la kat aku ni..aku sudi nak bela tau walau gaji aku kecik je.. untong2 kot murah rezeki aku bela dia.. * sedih tgk bby terbuang tau..dah r comey2.. pe la dosa deme..hrmmm



* menatang pun syg ank kn? means mak pak dia ni bukan menatang la.. lg hina kot..ntah la..

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...