Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

08 September 2011

macam mana rambut dia boleh tukar kaler?

Assalamualaikum...

tadi dengar anak sedara sulung yang umur 8 tahun tue tanya mama kira...

"opah, masa puasa ritu sebelum raya antan(ank sedara kira) tengok rambut kawan antan tue kaler hitam... lepas raya kenapa rambut die jadi kaler perang?"

kira gelak dalam hati jer, tolong la jawab soklan die bagi pihak mama kira..
"air paip kat rumah die karat la tue antan, tue yg rambut die jadi kaler perang"

"yeke achik? mcm mana air kat rumah die boleh karat?"
"mana la achik tau, air rumah die tak elok la tue kowt"

.................................................................................................................

melentur buluh biar lah dari rebungnya, kalau dah jadi buluh baru nak lentur takut nanti buluh tue tibai balik kita. time tue jangan nak salahkan baka buluh, akar die ke, sebaliknya tepuk dada tanya iman, tengok cermin tanya diri sendiri..

peringatan untuk kira sendiri dan semua.....

5 comments:

~Kirin Selama Perak~ said...

hahahaha !
ades..
pengaruh ni.
:p

Muslimah Optimis said...

aduhaiiiii.. budak2 sekarang kan

rara pinkmafia said...

tu lah budak kan.straight je.

missainaashaari said...

aduyai..ssah2..tp tringat ank sdra sppu hri tu..mk dy kalerkn rmbut perang..adk sppu g tnya plak "kak tatau ka highlight rambut ni haram?".. tot..bdak 6taun tgur kak seppu yg da 29..tet...

kiera'sakura said...

KSP :-

hihihihi,, dunia akhir zaman kan.. =.="

Aimaa :-

tue la pasal

rara :-

budak ape la diorg tau sgt... kita nie la yg kene didik... =)

Aina :-

hahahaha.. hambik .. nk sgt,, skali kene ngn budak2... hihihi

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...