Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

03 April 2014

Botol Air Masak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

sejak-sejak dah mula bagi baby kecik tue makan. kami suami isteri memang disiplinkan dia dengan air kosong @ air masak. yela nanti susah pulak nak laburkan hasil yang ada dalam perut kalau makannnn je tanpa minum air masak. tapi baby kecik tue kalau dalam botol susu, tak kan sesekali dia minum air masak. habis tumpah merata air tue.  tahan lagi dia minum pakai sudu. 


yang kelakarnya, kalau minum pakai botol cawan baby tue boleh pulak. cumanya puting dia memang jauh beza la dari puting botol susu dia tue. semangat ummi beli botol cawan TT jugak. sebab botol TT kan comel hohohoho :p cumanya puting TT lubang dia besar sikit, abis baju dia basah lenjun. abi suruh simpan dulu, nanti dah besar baru guna T_T



balik kampung ummi godek-godek almari cari botol Fiffy yang konon nak kasi ke anak kawan masa besday dia setahun dulu, tapi tak jadi pergi besday partynya. cari dan jumpa balik. masih elok berbalut plastik. botol yang ini pun kemain lagi dia suka. comel je jari montok tue pegang kiri kanan telinga botol. puting nya pulak keras sikit. lagi seronok dia menggeget asah gusi. sambil menyelam minum air. sambil asah gusi, sambil teguk air sikit-sikit. janji masuk air kosong dalam perut comel anak ummi.


bajet dia dah beso sangat la tue minum pakai cawan tue. ummi kasi air ke abi dia yang sibuk mintak nak sekali. pandai pulak tue minum sikit-sikit dannnn sikit pun takde tumpah airnya. kalau ummi tau. tak payah ummi susah-susah beli botol cawan tue. pakai je cawan yang ada kat dapur tue haaaa :p yang sebenarnya anak ikut ummi, ummi masa pregnant dulu minum susu pun nak dalam botol khas, haaa skang hambik!!! anak dah ngikut ngehngehngeh

** cawan ummi Jusiza bagi tertinggal kat rumah opah kat ipoh huwaaaa ;( 

10 comments:

Z@i Z@mR33 said...

amboi...kemain dia minum pkai cawan.
Aqil suka minum air kosong guna botol newborn yg kecik tu.klau bg guna botol besar dia x minum.Alhamdulillah smpai skrg xpenah yeyak keras

Kesuma Angsana said...

hehehe comel nyer !

:: idzwa :: said...

oh la kamu fateh uwais...sgt comel la kamu!

juicy X said...

Heyyy kakak ok! :p
xpa buat la utk travel/umh ngasuh.kmi asingkan utk travel & umah. sbb asyik lupaaaa ltk mna kahkah

aizamia3 said...

seronok tengok dak uwais yang tembam tu.. teringat masa dak Nuha masa baby dulu.. hehehe..
botol air TT tu lubang dia agar besar, memang lencun baju kalau dibiarkan + takut tersedak..

ewanthology said...

baby aina susah betul nak minum air kosong tapi nasib baik buang air besar ok sebab bagi makan betik blend :-)

Qaseh Wee said...

pandai minum dgn cawan ... comelnya .

QasehnyaRania said...

assalam
pandai uwais minum dgn cawan ye.. ummi pakai botol khas ape tu.hihi

samala, mcm sy sndiri kami rancang nk naik kemren tahun 2012, lastly 2014 baru dpt naik.padahal sokmo j lalu tapah & simpang pulai tu sbb dua dua dok belah utara..

MR & MRS MAKMUM said...

amboiii...kemain aihhhhhhh !!dh makin bijak bestari dak tecik nie

aku HaniAsyira said...

pandai uwais minum pakai cawan..

*mmg ikut ummi lah pakai botol khas lagi

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...