Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

20 April 2014

Review : Jus Delima Gulsan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


dulu masa mengadungkan Fateh Uwais mama pesan, banyakkan makan buah delima sebab banyak khasiat dalam buah tue. antaranya mencantikkan kulit baby dan untuk otak baby. tapi kan. kalau saya makan buah delima, bijiknya saya buang. jadi dimana khasiatnya lagi? hahahahaha. stress tau tak bila kena makan delima. dah la dalam sebijik tue banyak bijik. kena tang yang manis sonok la jugak membilang bijik, kena yang kelat-kelat mau 1/4 je yang mampu telan. terus decide nak cari jus. dengan harapan moga ada la kat mana-mana jual jus delima. 

sekali terbaca Jusiza review dia makan jus delima masa mengandungkan Umar Faiq. terus mesej mama, tanya mama kat kedai mama selalu pergi tue ada tak jual barang nie. mama kata ada. ok boleh jejoget dah. tak perlu lagi menghadap buah delima sebutir-sebutir hahahaha.

masa mengandung adalah dalam 3 botol saya ambik sampai la waktu dah bersalin. hasilnya. Alhamdulilah berkat izin Allah. kulit Fateh Uwais cantik bersih je. kat kepala pun takde kerak-kerak. bintik-bintik yang selalu saya nampak kat baby lepas bersalin pun takde pada dia. senang cakap memang putih lemun la budak sorang tue. ini bukan pasal puji anak tapi nie nak bagitau cerita sebenar.

otak dia alhamdulilah cepat paham apa yang saya sampaikan. tapi jangan la bergantung harap pada supplement. ini cuma usaha. Allah jugak kata nak dapatkan sesuatu tue pertama kita kena usaha, kedua banyakkan berdoa, ketiga tawakal. hanya berkat izin Dia sahaja semua usaha beroleh hasil yang terbaik. fungsi jus delima jugak sama seperti asid folic yang sangat diperlukan ibu mengandung terutama awal trimester.

selain itu banyak lagi fungsi Jus Delima bukan je untuk ibu mengandung tapi untuk sesiapa sahaja. 

  • merawat buasir
  • mengawal kolestrol
  • melawan penyakit jantung
  • merangsang tenaga batin
  • menguatkan sistem pertahanan badan
  • mengurangkan risiko penyakit kencing manis
dan macam-macam lagi. seperti mana berkhasiatnya buah delima begitu jugalah jus nya kot. wallahualam.

9 comments:

Z@i Z@mR33 said...

k.zai minum mi gak...hihihi.ni smua jusiza pnya review la ni :p

Qaseh Vee said...

kurma juga berkhasiat ...

Niena Muhammad said...

betul2...akak sniri amik yg ni..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

balik minggu ni adik bancuh air kami minum rasa macam pelik air apa ni..

lepas tu dia bancuh lagi air ni.. kami minum rasa still pelik tp sedap juga rupanya jus delima gulsan gak...

tak sangka banyak plak khasiat dia hehe

Kakzakie said...

Kakak consume jus delima ni juga tau. Dah bertahun rumah kakak guna dari mula harga sebotol 30 ringgit sampai sekarang hanya 15 ringgit kakak masih minum lagi. Tapi anak kakak kurang sikit sebab dia kata masam. Kakak dah biasa ok aje...

aizamia3 said...

akak pun suka jus delima ni..
memang buat stok kat rumah..
kekadang berhari-hari anak2 kena minum air ni tapi biasanya dorang nak yang sejuk.. kalau suam memang tak jalan..
kalau buat aiskrim pun anak2 layan.. cuma ibunya tak rajin nak buat sebab nanti selagi ada dorang akan hadap aiskrim tu.. hehehe..

MR & MRS MAKMUM said...

uwais si gebu !!!

QasehnyaRania said...

suka minum jus ni.. hihi.skrg pon mmg amalkan pagi n malam :)

dekat header saya ada pic saya dgn mia kan.. mia pon minum jus delima ni.mama dia kata, mia suka sgt minum.

sy tgk.sndiri dia minum.sesudu. muka maintain relax aje. hihi

Kesuma Angsana said...

dulu2 selalu juga minum jus delima ni , mmg baguslah !

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...