Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

30 April 2014

Review : ESP, Alfalfa, Vita Lea dan Ostematrix Shaklee

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

sebenarnya saya nie bukan lah seorang yang mudah nak makan pil-pil supplement, ubat dan sewaktu dengannya. kalau sakit demam tue jangan harap nak makan ubat selagi tak betol-betol teruk. tapi sejak-sejak hamilkan Fateh Uwais dulu terpaksa rela telan segala jenis pil selagi alasan "demi anak". pasrah aje ummi nie tau tak anak. 

Vita Lea Shaklee

disebabkan saya ada masalah hb kurang masa pregnant dulu. saya pun cari la alternatif lain untuk dapat supplement yang mencukupi selain iberet yang saya duk makan. google dan jumpa Vita Lea shaklee untuk masalah hb kurang semasa hamil. saya ambik sebijik waktu pagi selepas makan. Alhamdulilah untuk check up bulan berikutnya dah mula nampak tanda-tanda hb naik semula banding sebelumnya. juga sesuai untuk ibu dalam pantang dan menyusu demi mendapatkan zat besi yang mencukupi setiap hari.

ESP

ambik satu sudu pagi dan satu sudu malam bersama Anmum Lacta atau minuman lain selain kafein dan air bikarbonat. Alhamdulilah berkat izin Allah lepas je makan nie Fateh Uwais kurang dah aktiviti menyusu, gantung lelama. nampak yang dia cepat kenyang lepas menyusu. susu pun alhamdulilah makin banyak. selain mengeyangkan perot si kecik, ummi pun kenyang sekali. sungguh makan nie terasa la perot tue 'kejap' kalau tidak tue terhegeh-hegeh lapar setiap kali baru bangun tido. 

ESP nie banyak fungsi dia. untuk kurus, untuk tambah berat badan, untuk kawal kolestrol dalam badan, untuk cantik, untuk rawat tumit pecah merekah dan macam-macam lagi. alhamdulilah lepas minum botol pertama dah nampak perubahan merekah pada tumit, makin licin. dan alhamdulilah berkat izin Allah sekali lagi. lepas 2 botol ESP tumit dah takde pecah merekah, syukur.

Alfalfa Complex

saya ambik dua bijik selepas menyusu dan selepas proses pam susu. untuk optimumkan penghasilan susu yang baru. Alhamdulilah Allah izinkan jugak usaha saya nie, susu makin banyak dan masih cukup untuk Fateh Uwais sehingga 8 bulan nie. moga Allah izinkan dan murahkan rezeki saya menyusukan dia sampai 2 tahun. amin amin

dan lagi satu. Alfalfa membantu menyahkan toksin dalam badan. setiap hari memang akan terasa nak buang sisa toksik dalam perot nie haaa. insyaAllah takde masalah sembelit masa dalam pantang mahupun selepas itu. cumanya kena banyak minum air kosong. sesuai jugak untuk kurangkan berat badan. tapi niat utama saya bukan untuk kurangkan berat badan la.


bagi sesape yang tak boleh minum susu. boleh ganti dengan ostematrix. sesuai untuk menggantikan kalsium yang tak dapat dalam susu tadi tue. kira macam susu dalam bentul pil la ostematrix nie. sesuai untuk sesape yang sakit sendi, sakit-sakit belakang. Alhamdulilah lepas saya makan nie, rasa segar la sikit bila nak bangun pagi. kalau tidak rasa tak cukup sangat tido malam. dengan terjaga tengah malam anak mintak susu, alhamdulilah berkat izin Allah.

sangat sesuai untuk ibu hamil. juga mengurangkan rasa kejang kat kaki akibat kekurangan kalsium yang diperlukan ibu dan anak. 

***************
 sesiapa yang berminat mendapatkan produk Shaklee boleh wassap saya di 0194942450. mesej pun boleh.

ajen Shaklee kawasan Alor Setar, Pulau Pinang dan Ipoh :)
 
hanya boleh review produk yang saya pernah guna. lain-lain produk tak berani review sebab tak pernah cuba lagi. tapi bagi sesape yang teringin nak guna produk Shaklee boleh hubungi saya ye. tq :)

11 comments:

Z@i Z@mR33 said...

k.zai mkn ketiga2 yg atas tu.hat bwh skali x mkn.Alhamdulillah ms dlm pntang org tua2 yg dtg mlawat tegur kata x nmpk mcm dlm pntg pucat lesi camtu sbb muka nmpk merah ja

aizamia3 said...

Memandangkan akak bukan jenis penggemar susu, akak amik ostematrix tu sebagai pengganti susu (rasa susahnya nak telan sebab pilnya besau ya amat.. hehehe).. ;)

juicy X said...

Produk shaklee mmg bgs sbnrnya

QasehnyaRania said...

alhamdulillah
baca testimoni shaklee smua yg positif utk ssu ibu kan.menarik juga

tpi bab menelan pil2 ni alahai..lemah smangat den. hihi.

dalam pantang sis ada amik yg set berpantang tu tak?

kalau ada ambik kongsi la pengalaman.hihi

Kesuma Angsana said...

wah bagusnyer buat review begini.. gd one !

Putri said...

Saya ambl esp saja.so far ok ok la. susu cukup tapi terfikir nk cari booster lain yg boleh byka susu lagi untuk buat stok ebm puasa nanti.

Kakzakie said...

Oh Kiera pun join shaklee juga ye... produk yg dipercayai ramai ni. Jgn takut.

MR & MRS MAKMUM said...

:)

Fiza Rahman said...

Shaklee memang best.

aTieYusof Family said...

Memang bagus produk2 Shaklee ni kan Kira.. Akak ambil Alfafa, Vit C & Vita E skrg ni...:)

Anonymous said...

Remarkable things here. I am very happy to peer your article.
Thanks so much and I'm looking ahead to contact you. Will
you kindly drop me a mail?

Also visit my site: Buy Steroids

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...