Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

21 April 2014

Senang Dalam Susah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

"suami duduk penang? dia berulang hari-hari?"

"takla, tak sanggup saya nak bagi dia berulang hari-hari. dia kerja belah pulau"

"dah tue duduk sini dengan sape?"

"dengan anak"

"anak siapa jaga?"

"baby sitter"

"aduhhh kesiannya. dah ada anak sorang sana, sorang sini. susahnya"

luah mereka bersimpati. saya senyum je. dan saya dah lama redha dengan ujian yang Allah beri. bukan tak berusaha. kami dah berusaha dan sedang lebih gigih berusaha. cuma belum dimakbulkan Allah je lagi, sebab Dia nak bagi yang lebih baik untuk kami ;)

sebenarnya bila saya redha, banyak kesenangan yang Allah beri dalam ujian susah itu. antaranya. Dia 'jaga' Fateh Uwais. Alhamdulilah anak tue baik sangat. takde merap selalu. sangat berdikari. boleh main sorang-sorang. tak meragam tengah-tengah malam. senang sangat menjaganya walau 4 hari tanpa insan bernama suami. Alhamdulilah syukur sangat. 

banyak lagi kesenangan yang Allah kurniakan. suami yang baik. tolak ansur pengasuh dan kawan serumah. dan banyak lagi yang saya dapat rasa bila saya duduk diam, pejam mata, redha dan bersyukur. Alhamdulilah. sebalik ujian kecil nie saya dan suami mampu jadi lebih sabar dan berpaut pada Dia. hikmah terbesar buat kami berdua lepas lahirnya khalifah kecik tue. syukur sangat.

"nikmat Tuhan yang manakah yang kamu dustakan?". pejam mata, redha dan bersyukur :)

9 comments:

MR & MRS MAKMUM said...

Tanpa PENGORBANAN..
Kita tidak akan berada pada tempat yang kita mahu berada.

~Dr. Afifi al-Akiti~

QasehnyaRania said...

assalam.betul tu yg penting kita redha dgn segala ujian Allah :)

Z@i Z@mR33 said...

Kan?Redha dgn ujian kecil Allah ni dan Allah berikan nikmat serta kesenangan disebaliknya.

Kakzakie said...

Sungguh bila kita redha dgn segala ujian apa pun juga dpt dilalui dgn ketenangan dan mudah..

Pegang dlm hati yg lebih baik pasti akan Allah kurniakan kelak..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

alhamdulillah baby uwais anak yg baik... mmg xbanyak ragam tp keletah dia tu buat org syg kat dia..

tgk abah rul dia pon kemain semalam melayan...

;)

Kesuma Angsana said...

redha ajelah pasti ada hikmahnya nanti kan !

نورعيم said...

Fateh uwais tahu ummi abi dia tak dok sekali dan tgh usaha. Sbb tu dia jadi budak baik :)

Fiza Rahman said...

In shaa allah. Doa..doa dan terus berdoa. Smoga impian dimakbulkan.

QasehnyaRania said...

jom la sis joine GA tu.sy xda idea nk ngarang lettew hihi.. :)

rajin bw je..

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...