Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

20 September 2012

Semalam Ofis Terbakar

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

ini cerita pasal semalam. sebab semalam dah update entry maka entry nie untuk rini la pulak, awak semua tak marah kan? hihihi :p semalam tengah saya nak letak sos kat beger mekdi saya tetiba ekon opis berenti. dah tue loceng kecemasan dok bunyi keting keting menandakan ada kebakaran. mula ingat pihak pengurusan banggunan tengah check menda penangkap asap tue(ape nama dia ntah tatau) tapi loceng dekat tangga kecemasan pun dok bunyi sakan.

maka cepat-cepat la kami semua nie kemas barang nak selamatkan diri. saya sempat simpan balik beger tadi, tutup lappy simpan dalam beg. Kak Ana osmate saya dah terjerit-jerit panggil suruh saya cepat sikit. "kira cepat lah! yang hang dok selamat mekdi tue buat pa, botol air tue pun bawak sekali buat pa tinggai ja" saya pun dalam dok hentak kaki sebab mulut dia bising tetap jugak usung plastik mekdi dengan botol tupperware pepel saya. tupperware tue pun along yang kasi ingat senang ke nak beli yang mahal-mahal. rungut dalam hati jela kang kalau keluar ikut mulut mau kena cili pulak hihihi :p

turun la dari tingkat tujuh nie haa sebab opis saya tingkat tujuh, turun pakai tangga kecemasan okeh!! kalau dah namanya tangga kecemasan bukan tujuh tingkat tapi sembilan sebab tingkat 6 dengan 1 ada dua lapis ke cam mana ntah. sakit urat kaki makcik nie turun tangga dengan bawak beg lappy nya mekdi lagi, turun hegeh-hegeh tak nak pegang besi tangga sebab kotor huuu sempat lagi tue =.='

sampai je kat bawah sekali tue dalam mengah-mengah pengurusan banggunan nie bagitau KEDA, kemajuan wilayah kedah kot namanya. depa goreng ikan masin kat tingkat 6 tue. asap goreng naik, pengesan asap tue dapat detect makanya sebab tue loceng kecemasan dok bunyi keting keting ......................... arghhhhhhh ape ke halnya cerdik sangat yang pi goreng ikan masin dalam opis!!!!!!! sangat tekanan tau dak, dengan kaki sakitnya, bahu sakitnya, Kak Ana kata dia nak pi tampaq orang yang goreng ikan masin pasal menyusahkan orang lain.

"pala hotak hang la" kata Kak Ana bila saya kata baru rini kira tau rupanya akak sayang kat kira. hahahaahahaha gelak saya dengan dia bila ingat cemas nya kami turun ikut tangga tue. dalam sibok turun mulut dedua pun sibok pot pet itu ini =.=' tapi seyes baru rini saya sedar rupanya masih ada yang sayang saya kat sini hihihihi :p

14 comments:

Sue PeLik said...

hahahahha goreng ikan masing dalam opis apa hal laaa sungguh lawak! huhuhuhu

Iffah Afeefah said...

akk ni bile kecemasan jgn pk pape da

kalo pape jd cmne

mcd la

lappy la

tangga kotor la

ade y kene geget gak ni ishhh

Everything's Everythings said...

Hahahaha.. kelakar betul, kempunan nak makan ikan masin agknya tu =.="
nasib baiklah x ad ap2 xD

Ahmad Haziq Azlan said...

camne leh goreng ikan dalam opis nih

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

goreng ikan dlm opis?

Kesuma Angsana said...

seb baik xde apa2 ye

Ruzzezanie said...

GORENG IKAN MASIN????

mak aiii, depe tu keje ke dak yg duk pikiaq nk makan? siap goreng kat opis lak tu.. sah ngulat time keje. huh! gaji buta.

aDisH.sHidA said...

APA DA DOK P GORENG IKAN KAT OPIS..DEPA BARU BELI DAPUR BARU KOT..PASTU GORENG IKAN PEKASAM LEH BAU 1 BANGUNAN...

KEDA = LEMBAGA KEMAJUAN WILAYAH KEDAH...

EH KEDA DOK 1 BANGUNAN NGAN LPP KE KAT KWSP TU

لين Si Pipi Merah said...

hehehe awat tak goreng siap-siap. berani woo goreng kat opis. habeslah kena goreng balik lah lepas ni si pengoreng tu.

Z@i Z@mR33 said...

Goreng ikan masin kt opis?

Iskh...dasat ngat aih...siap ada dapuq ka?

kay_are said...

nampak sangat selalu ponteng latihan kebakaran ni.. bomba mane yang aja time kebakaran simpan lappy dulu, kemas tupperware pastu bawak mcD sekali? nasib bukan terbakar betul2 =__=

CikZaitul said...

ni gara-gara ikan masin lah ni..
haih..
suspen u noe..ekekkekke


H Y D E said...

perghh.. laju dia bercerita. hahaha

Noraim said...

sempat lg tu selamatkan mekdi dia.
hihi.

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...