Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

13 March 2011

"aku terima nikahnya....."

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



“aku terima nikahnya……”

Kini aku telah selamat menjadi suri dihati suamiku yang aku nikahi tanpa rasa cinta, Ya Allah kau bukakanlah hatiku untuk mencintai suamiku, berikanlah kebahagiaan dalam rumahtangga kami, lindungilah kami dari hasutan syaitan yang boleh meruntuhkan tembok keimanan kami. Amin Ya Rabbal Alamin

“kalau awk tak cintakan abg pown, tolong la jangan paksa abg mencintai wanita laen, tolong la jangan paksa abg bernikah dengan dia, susah ke awk nak faham abg hanya cintakan awk sorang?”

Kata-kata suamiku sewaktu aku mengusulkan padanya agar dia bernikah dengan syuhada,

Syuhada :: gadis yang kini hanya mengira hari hidupnya akibat sakit barah otak,

“kak, syu x mintak akak berkongsi suami dgn syu. Akak ade dgn syu waktu syu susah dan senang pown syu dah bersyukur kak. Tolong jangan paksa abg im kak, syu xnak runtuhkan rumahtangga akak”

Ye, syuhada x pernah meminta aku berkongsi suami dengannye, aku yang terlampau sayangkan padanya, aku hanya ingin syuhada merasa sedikit kebahgiaan yang suamiku berikan padaku. Syuhada jugak berhak merasainya. Namun aku lupa akan takdir tuhan, sekiranya Dia x mengizinkan sesuatu itu terjadi maka tidak terjadi lah ia.

Kini suamiku hilang membawa diri, ye salahku kerna aku yang memaksa die membuat perkara yang paling tidak ingin die lakukan..

“abang.. maafkan saya, saya tau salah saya, saya yang tak pernah menghargai abg, saya tau abg banyak berkorban untuk saya, saya menyesal, skang saya dah tau sape abg dihati saya, baliklah abg”

Rintihku sambil mencium baju suamiku, kalau suamiku ade depan adakah aku akan memeluk suamiku seperti aku memeluk baju nye kini?

“abg… balik lah”

“abg x pergi mane2 pown sayang. Abg sentiasa ade kat sini, xkan sanggup abg jauh dgn syg. Syg nyawa abg, jgn bg idea mengarut tue lagi ye, abg xdpt trima idea tue, abg hanya cintakan syg”

Alhamdulilah kebahagiaan masih bersama kami, aku bersyukur kerna masih diberi kesempatan untuk mencintai suami ku, Ya Allah aku bersyukur padamu kerna memberi suami yang terbaek untukku. Lingkarkanlah dirinya dengan keberkhatan Mu Ya Allah. Agar suamiku bisa memimpin aku dan anak kami ke jalan yang Engkau redhai.. Amin Ya Rabbal Alamin.

6 comments:

Sunah Mohammad said...

hoh! cite sape ni sayang? bukan cite kamu kan..

misz einaz said...

einaz datang sini... :)

shahjiehan said...

betol2 dah kawen ke nih??? hohoho..

cam tajuk novel je...

er...apa2 pon very nice!
jom baca dan komen Jepun akan hancur.

kiera'sakura said...

sunah :: xla dear... saje imagine..hehehe

misz einas :: thanks ye..

sj :: tipu jer tue... muehehehe

sasa asya said...

mak aih..ye ye je igt dak kawen..rupenye..
tp best lah..boleh jadi penulis novel ni :)

fRaMe+LenSeS said...

wowww~~ i like la. ;))

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...