Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

24 March 2011

kerana kau, aku jadi minang jiwang

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Semalam aku berkesempatan lagi untuk menatap wajahnya “si jiran baru aku”
Entah kenapa ada sesuatu yang seakan menarik aku untuk terus merenung setiap inci diwajahnya… nie kalau dapat tau dik umi, mau aku kene qiamulai baca kitab2 suci 7 hari 7 malam dalam bilik bacaan tue…

Kepada encik yang aku tak tau name…
Entah mengapa aku seakan tidak dapat berganjak dari merenungmu…
Entah megapa dunia seakan berhenti berputar saat aku melihat kelibatmu…
Entah mengapa engkau yang bisa meruntuhkan tembok kekebalan ku terhadap insan bergelar lelaki nie..

Kepada encik yang aku tak tau name..
Disini aku berdoa agar kau terus menetap disitu agar aku terus rajin menyiram bunga umi sambil melihat wajahmu
Disini aku berdoa agar tayar motor kau terus pancit agar aku dapat melihat kerut2 diwajahmu sambil bibir tak berapa nak comel mu membebel2 itu dan ini…

Kepada encik yang aku tak tau name…..
Kenapa lah aku rase macam terlalu jiwang apabila kau muncul dalam taman dirumah aku nie sehinggakan aku “si hati kebal” boleh menulis poem nie untuk kau…

“yaya… cukup2 lah tue,, dari yaya dok mengadap laptop tue adalah lebih afdal yaya turun tolong umi masak nie ha,,, “

Kepada encik yang aku tak tau name….
Besok aku sambung tengok kau lagi
Mane tau besok aku ade idea nak buat poem untuk kau lagi…..


6 comments:

fRaMe+LenSeS said...

alaa comeinya.. ihihi. ;)

yun said...

cute..

JIJI YU said...

rajin pulak engko ber poem

sasa asya said...

haah..nak jugak usha si encik tak tahu nama :)

meaw said...

accececececeh....bermadah pulak! adakah cun si dia tu? :P

CikUna said...

wow !!!

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...