Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

10 March 2011

madu

Assalamualaikum….



Korang semua pernah tengok x gula-gula madu yang panjang2 tue, lilit kat lidi tue? aku try google gambo tue tapi yang keluar gambo bee kat atas tue....aku nak lukih kang bukan korang jer x paham dengan aku2 sekali x paham... kalau korang terjumpa mahupown tersimpan gambo gula-gula tue bagi kat aku boleh? aku nk print screen... hihi
Kalau makan gula-gula tue mesti melekat2 dkt gigi kan? Tapi sekarang nie susah dah nak dapat gula-gula tue, dulu aku suka la gula-gula tue tapi sekarang x sangat sbb aku x ske benda manis2 sekarang nie sbb tue muka kau x manis dah sekarang nie ye kira>> kwn aku cakap kat aku.. ceitttttt kuang ajaq….

Madu… banyak khasiat nye kan antaranya madu dapat tingkatkan stamina..
Sbb madu nie ade zat-zat penting yang tubuh kte perlukan,,,, nak tau zat die?

·         Karbohidrat, protein, asid amino, vitamin dan mineral yang mudah diserap oleh sel-sel badan.
·         Kandungan sumber antibody dalam madu boleh melawan dan membunuh kuman daripada segala penyakit berjangkit. Asid amino dalam madu boleh meningkatkan fungsi dan tugas otak.

antara tempat yang korang boleh tengok pasal madu nie jugak

yang laen2 sila tekan sini

Jadi mari kita sama2 mengucapkan terima kasih kepada tuan dan puan lebah kerana telah berusaha mengendong serta mengumpul madu untuk manusia2 macam kite nie…
dan bersyukur dengan setiap kurniaan yang Allah dah bagi untuk kita, semua yang ada kat dunia nie milik Dia Yang Maha Kuasa….

Khasiat madu lebah telah disebutkan dalam Al-Quran, surat An Nahl ayat 68-69 di mana Allah berfirman:
“Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah; “…kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu)”. Dari perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat PENAWAR yang menyembuhkan manusia. Sesungguhnya pada yang demikian terdapat tanda-tanda bagi orang yang memikirkan


Yang Baek Itu Dari Allah Dan Yang Buruk Tue Dari Aku Sendiri Yang Menulis Di Blog Picisan Nie

6 comments:

fRaMe+LenSeS said...

wahhhh.. igt berMADU tadi.. hahahaha.. :p

Ieyqa Adam said...

dear.na add music en?
bkak link nie.

http://www.fullmusik.co.cc/

nnty plih la lagu2 yang awk suka.then,add gadget mcm biasa.tlak link dia okey. :)

shah-kayrul said...

tak pernah pulak jumpa gula2 macam tue....tapi suka makan ayam bakar madu...ehhehehehe

JIJI YU said...

kiera2 jgn taruk lagu dalam blog..ia akan mmbuatkan sesetengah melarikan diri..

Imran nyambek said...

suke makan madu

kiera'sakura said...

nadh :: isu sensitip tue..huhuhu

ieyqa :: thanks dear

shah-kayrul :: wahhhh sdapnye aym madu!!!!

jiji :: bkn aku la,,aku tlong tnye jer.....

imran :: bgus2,,, byk kebaikannye tue... =)

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...