Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

14 August 2012

Satu Perjalanan #16 versi Baju Nikah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

ramai yang suggest kat saya, baju nikah sewa la tak payah susah susah nak membeli. tapi lain pulak kata hati saya. saya nak baju nikah yang boleh saya simpan yang boleh saya tengok nanti terus teringat setiap moment yang berkaitan dengan baju tue. macam baju nikah saya dengan Pakcik Imam banyak cerita yang terselit dalam sepasang baju berkaler eksotik tue. kenapa eksotik? baca sampai akhir entry saya nie ;)

konon nak mencari kat KL masa kami ke sana cari barang walimah dulu. jalan TAR, Sogo pastu mana lagi ntah langsung tak berkenan kat mata saya dan dia. oh ye kami dedua cerewet dalam memilih dan Alhamdulilah apa yang dicerewetkan tue bersebab dan bukan suka suka nak cerewet tak tentu pasal. dan akhirnya baju untuk saya kami dapat kat butik kawan saya dekat Ipoh. first time tengok baju tue terus kami berdua decide kata ya.

tapi silapnya kami berdua. patutnya beli baju dia dulu baru baju saya. punya la susah nak dapat kaler eksotik tue. merata pegi sari suntuk dia cari kat jalan TAR tak jumpa, kat tempat-tempat lain pun sama.. saya rasa ada la dalam 2 bulan lebih mencari baju yang berkaler eksotik tue akhirnya Alhamdulilah jumaat lepas dapat jugak. walaupun tak sama tapi dekat-dekat tue ada la.

mulanya kakak kedai tue kata baju tue takde seluar saya dah rasa nak pengsan dah. tapi bila tengok atas terpandang yang sepasang punya.. rasa nak menangis kat situ jugak. seyes sangat lega dan bersyukur dapat baju tue. kalau tidak jalan penyelesaiannya beli kain dan tempah la =.=' kaler apa yang eksotik tue? tunggu saya post gambar time nikah nanti, tau la kaler apa ;)

apa yang pasti saya nak kan baju nikah yang nanti saya boleh pakai pergi ofis pergi kenduri pergi mana mana. tak ada la nanti baju tue just jadi bahan arkib lemari baju dalam bilik, dah membazir namanya. yang pasti baju nikah nie akan dikenang ceritanya satu hari nanti dimasa akan datang. pasti!!

10 comments:

Unknown said...

wah, dah tak lama dah tuh.semua benda dah dicari

fRaMe+LenSeS said...

pengajaran la tu. lenkali cari baju laki dlu baru baju kamu. kan da teruk tu. cari merata.

tupperware_merah said...

ok!!! teruja nk tgk ke'eksotik'nya warna tuuuu

Mrs. Abi said...

pelik kata2 nadh tu.... lenkali cari baju laki dlu.,.....

ada plak lenkali tu ye... hahahah

nursuriani said...

dah nikah erkkk?? best222 huhuhu

fRaMe+LenSeS said...

tediaaa mrs abi ni. sampai ke sini dia jejak ai. grrrr. ahahahahaa

Unknown said...

ape la warna tu agaknye

Yanty Lee said...

warna eksotik tu macam na kah?

vendoline said...

jangan tak post gambar.hehehe
bgus2.ehhehe
nasib baik laad eye

Zai Zamree said...

yeay...bj dh dpt...x sabarnya nk tau wrna dia :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...