Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

05 September 2012

Satu Perjalanan #19 versi Pelamin

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

ada lagi kira-kira dua bulan nak setelkan banyak benda. haa time time macam nie la saya baru nak kalut buat preparation sebab saja nak menikmati kekalutan menyediakan persiapan walimah kalau semua sedia awal awal nanti saya takda tekanan pulak nak kawen kan #Mereng hahaha. 

dari awal lagi saya dah letakkan sasaran kalau boleh biarlah semuanya saya sediakan dan tentukan sendiri, takda weeding planner sebab saya nak saya yang kalut sediakan untuk hari bersejarah saya, indah kan bila nak dikenang penat lelah nanti mesti time tue rasa berbaloi. tapi maksud semua sedia sendiri bukanlah sampai takda yang tolong walimah nanti. gila ke apa sampai nanti masak pun pengantin berpeluh ketiak kacau gulai dalam kawah. memang cari nahas la tue. 

maksud saya ada certain part jela yang saya sediakan dengan hasil tangan saya. yang saya mampu sediakan yang tak mampu tue saya upahkan ke mereka yang lebih arif saya nie takde la kreatif mana pun. contohnya pelamin nie saya ada sebab tersendiri nak buat sendiri, tak sewa kat mana-mana butik pengantin. Alhamdulilah mama pun sudi membantu. lagipun pelamin untuk port tangkap gambar simple je.

barang-barang untuk pelamin Alhamdulilah semua dah ada. badget yang saya keluarkan kira-kira RM600 lebih. banyak tue memang lah banyak tapi nanti bila selesai majlis tabir belakang tue saya boleh gantung jadi langsir tingkap rumah atau sliding pintu. bunga-bunga yang ada tue boleh letak kat penjuru rumah buat hiasan. lampu gantung boleh cantikkan lagi ruang tamu mama, sportlight yang ada boleh letak kat garaj kereta papa. kerusi mama memang dah ada lama recycle je balik.

sebab tue la saya beli sendiri semuanya tak nak sewa sewa. sebab nanti selesai majlis semua barang tue saya boleh gunakan. keluar duit banyak tapi akhirnya barang tue dapat ke saya. kalau sewa keluar duit banyak tapi selesai majlis semua kena pulangkan balik. jimat tue penting oihhh kalau dah berumah tangga hihihi bilik pengantin saya nanti pun xde kelambu separuh gantung kat dinding tue membazir je sebab bukan boleh guna pun kelambu tue. buat yang simple sudah janji akhirnya nanti jadi hak milik sendiri. ada la macam kedekut tapi kesah apa sebab yang keluar duitnya dari poket sendiri... ;)

10 comments:

Sheila Adziz said...

hasil sendiri lg puas hati kan...

aDisH.sHidA said...

x sabar nak nengok nie

Anonymous said...

moga dipermudahkan semuanyer ye

tupperware_merah said...

aku teruja. teruja. teruja nk tgu hari nikah. :)

Zai Zamree said...

x sabaqnya nk tgk

haniesaad said...

buat sndr lbh berbaloi kan. jimat pun jimat. gd luck! tak sabaq nak tgk hasil nnt :)

نورعيم said...

mmg sgt jimat la! lps ni boleh tiru akak *angkat2 kening*

haha :P

kay_are said...

bile bace entri ni.. baru terpikir.. betul gak kan.. kadang2 sewa mau cecah 1k ++ tapi dapat guna mase tu je.. better wat sendiri habis majlis, ikut suka nak guna bende tu as ape lak.. hmm

kay_are said...

salam.. makcik!! nak request ni..

aku tengok banyak gak blogger kawin blogger.. so aku pelik, cane blogger yang just kenal dari alam maya leh jadi sangat rapat, trust each other even just kenal dalam blog sampai last2 kawin? cite r based on pengalaman ko.. nak gak tau..

Anonymous said...

I'm more than happy to uncover this page. I wanted to thank
you for ones time due to this fantastic read!! I definitely really liked
every little bit of it and I have you book marked to see new things in your site.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...