Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

01 February 2011

mengorat jom


assalamualaikum dan salam sejahtera...

sari berita petang.. eh silap2... selamat petang pembaca-pembaca blog kierasakura sekalian..
(herm ade ke org bace blog aku nie ye?)

tue tengok tajuk kat atas tue...
bukan lah bermakna aku nak ngajo kome semua cara-cara nak mengorat...
tak tak tak...
sebab aku mane la tau macam mane nak ngorat kan(ayat budget tue)hehehe...

setelah waktu terlapang yang amat sangat tadi aku pown fBwalking la kat ruangan sosial tue,sepanjang-panjang aku jalan2 tue mesti aku akan ternampak ayat nie

contoh ye....

"ur so cute/hensemnyeeeee" ...

"manisnya senyuman/tgk awk senyum blh wat sye kenyang semiggu" ...

"cantiknya/machonye die, bertuah sape yang dapat die" ...

okeh.. motif aku bukanlah nak mengutuk atau mempersendakan perbuatan si polan si polan tue tapi ape yang membuatkan aku mempersoalkan tindakan si polan itu adalah jikalau si polan tersebut telah berpunye atau erti kata laen ade menjalinkan hubungan dengan sesiapa..
tak kira lah relationship tue couple,tunang,mahupun berkahwin tapi sekiranya anda telah b'relationship dengan sesiapa u should respect and appreciate ur partner ok
(hah! tgk kan aku dah t'speaking nie)

aku faham sekiranya si polan tersebut kata nak menambah kenalan tapi cara korang nak menambah kenalan tue yang aku rasa tak betul.. dan yang ditambah kenalan tue pown kadang2 melayan jugak..
cuba fikir sekiranya couple korang yang try buat trick macam tue mesti korang berapi dan siap sedia transform jadi naga kan?
jadi kalau anda nak orang laen setia dan menghargai anda, adalah patut anda melakukan perbuatan yang sama jugak...

ok nie cuma pendapat aku, aku tak tujukan kat sape-sape..
aku pown cuba untuk mengingatkan diri aku sendiri..
aku mintak maaf lah kepada sesape yang terasa terkena tue aku cuma tak nak korang menyesal kalau orang yang betul2 setia dengan korang meninggalkan korang.. sebab kita hanya akan sedar bila die dah tak ada dengan kita...
apa yang salah tue tegur2 la erk.. aku nie memang sombong tapi sombong bertempat...
orang la yang kate aku sombong, sombong tang mane tue aku kurang pasti la pulak yela kita mane boleh nak menilai diri kita sendiri kan?

HARGAI SESUATU ITU SEBELUM IA HILANG DARI PANDANGAN KITA

sekian....

yang baek itu pasti datang dari ALLAH dan yang buruk itu pastinye kerana kelalaian aku sendiri

2 comments:

Unknown said...

aku bace weh blog ko..ahaha

Kira Sakura said...

neslo :: hehe.. thanks erm sudi bce blog aku.. nanti sudi2 la lg.. hohoho

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...