Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

15 April 2012

Hari-hari dikampung

Assalamualaikum dan salam sejahtera

dapat mc terus mintak permision dari mama dan pakcik nak balik ipoh hari tue jugak. sampai kampung rehat sekejap terus ajak mama buat kek karamel. Mama kata kat along saya demam nak buat kek, dua hari berturut-turut buat kek.. hihi


kek karamel pandan oren tue terlebih karamel terkurang susu, rasanya subhanallah manis gila, mama marah sebab saya terlupa bagitau berapa sudu gula yg kena guna.. huhuhu.. kek karamel strawberi coklat hari kedua saya buat Alhamdulilah sukatan yang kedua menepati piawaian resipi..hihi.. 

sebenarnya saya tak puas makan kek nie lagi, masa yang ada dikampung sangat-sangat berharga, terpaksa berkejar ke merata tempat dalam batas waktu yang terhad. janji saya dapat puaskan hati mama..

sempat jugak buat cheese tart dengan mama hari selasa tue sebelum balik Batu Gajah, tapi tak sempat nak tangkap gambar. balik dari Banting tengok cistat tue dah tonggang terbalik dikerjakan dek anak dara sorang tue.. sabo jela...





Rabu bergegas ke Banting nak lepas rindu gomol si Afiq Danial yang suka menyembang nie, dan dia marah saya bila saya gomol dia tak henti-henti. dia mesti nangis kalau saya mula cium dia sikit-sikit. hihihihi..

Alhamdulilah syukur saya ada tunang yang baik hati tunaikan hasrat mama nak ke ikea dari sekian lamanya. dan jaga hati mama yang risaukan keselamatan saya.. terima kasih ye untuk semuanya :) oh ye mama dok sebut kuih tepung talam keladi lepas nie saya tak payah la tolong mama kat dapur bila awak dah ada... hahahahaha :p


Alhamdulilah dapat jugak saya merasa jumpa kakak yang sorang nie setelah sekian lama menghitung hari bila nak berjumpa... thanks kak sudi berkejar ke petronas tue... :)



bukti saya tak takut pegang sigemok nie.. tue pun jenuh bismillah dulu sebelum nak pegang sebab awal datang tue dia macam nak geget-geget jari saya, adik kata dia tak geget la akak.. ok beranikan diri demi menyahut cabaran pakcik yang suka mendengki tue..

balik je rumah kat Alor Setar semalam lantai basah, sudah nie mesti banjir dalam bilik, alahai letih tak terkata bila tengok air masuk dalam bilik.. tapi tak apalah Allah uji saya sikit lepas dia beri saya kebahagiaan yang melimpah ruah dalam masa beberapa hari nie... Alhamdulilah.....

12 comments:

Iffah Afeefah said...

Pnjng pjlann nye.

Jmpe kqk eli xgtaw pon

akak nnti dtg sini lg k

jngn bwk tunang. Die tu sebuk je

wakaka

harap2 nadh bace

aDisH.sHidA said...

seronok nya bila berada d kg erk..mcm2 plan yg dia buat..

fRaMe+LenSeS said...

wah3. ipah. orait. baek. nt suh dia jalan sndiri. tamo bawak dah.

Si Matatajam said...

Sabaq la dik...

Si Matatajam said...

Memang rajin masak ka?

Anonymous said...

budak poyo.malas nak layan..uwekkkk

onie said...

amboi,rajin noh sejak dua menjak masuk dapoq ni :P

kay_are said...

gambar lat tu gambar ko eh? baru tau cane rupe tuan nye blog.. tu bukan kucing kan? tengok kuku lain macam je.. bagus r tunang baik camtu.. dah kawin nanti tambah bahagia r kan =)

kiera'sakura said...

Iffah : insyaAllah klu ada rezeki akak ke sana la lagi :)

Kak Shida : itulah kak, waktu penuh jer...hihihi

Si Matatajam : bru2 jer rajin nk memasak kak..hihihi

Onie : akak mmg rajin dri dlu la..hahahah

Kay : yg tue argus la.. insyaAllah klu ada jodoh kami :)

Suhaili Sarif said...

batok terbatok..iffah sebut nama akk kt sini.hehe

syukur dpt jmp kira.xsgka sngt2..cm mimpi je.hihi

untungla en tunang prihatin dgn kira,weeee

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

cistat?wahhh..adik akak jeles.akak nk kek karemel,cistat dan bg tau pacik akak nk talam keladi..ahahaha.

kiera'sakura said...

Kak Elly : alhamdulilah, terima kasih kak sudi keluar umh ritu..hihihi

Kak Miza : hahahaha,, ok2 nanti kira gitau die ;)

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...