Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

18 April 2012

Jangan permainkannya, Tolong!

Assalamualaikum dan salam sejahtera

entry yang ringkas dan padat kalau boleh saya nak buat. harapnya tercapai. Amin

I LOVE YOU, SAYA SAYANG PADA AWAK, SAYA DAH JATUH CINTA DENGAN AWAK, SAYA INGIN BERKONGSI SEGALA KESEDIHAN BERSAMA AWAK, bla bla bla...

perkataan yang saya sebutkan tue memang mudah je kan nak dituturkan, tanpa perasaan yang sebenar pun boleh jer kalau nak sebut. kalau betol maksudkan apa yang diungkap tue baguslah, terima kasih kerana benar-benar ikhlas. tapi kalau tak bermaksud mcm tue?

tolong, saya merayu pada semua, tak kira lelaki atau perempuan. tolong jangan permainkan hati dan perasaan orang lain kalau awak tak maksudkannya. jangan terlalu seronok melihat kesedihan kekecewaan orang lain dan tolong jangan pentingkan diri sendiri! ingat, setiap kejahatan dibalas dengan kejahatan, Allah Maha Kuasa, hari nie awak buat kat orang esok lusa Allah akan balas segalanya balik. kalau tidak pada awak, mungkin pada orang lain yang awak sayang. KARMA!!!

tolong jangan terlalu bermulut manis sampai orang lain boleh kena kencing manis. bila luka dah terlalu parah akhirnya terpaksa dipotong atau dibuang bahagian yang terluka tue. jangan seronok melihat orang lain menderita!

pada awak awak semua dan saya juga. tolong jangan mudah terpedaya dengan mereka yang bermulut manis, pandai menabur janji dan pandai mengecawakan hati dan perasaan orang lain. berhati-hatilah.kuatkan diri awak.

 

tapi saya juga tahu, masih ramai yang jujur dan berhati suci diluar sana yang tak sanggup melihat kelukaan dan kesedihan orang lain. terima kasih kerana tidak mempermainkan hatinya.  


saya sangat menghargai mereka yang sanggup menjadi kekuatan untuk insan lain. terima kasih!!

*terima kasih awak


-pesanan untuk diri saya juga-

7 comments:

misznanarizal said...

huhuhu..walopon saling mencintai, jgn bg 100% kepercayaan..jgn sesekali..kalau tak nnt jd cam sy...hncur hati lebur sampai nk happy2 pun dah susah skang ni...hilang semua fokus nak wat keja..

lieynanilaz said...

bercinta ni kena berpada-pada jugak...jangan terus ingat lelaki/perempuan itu jodoh kita...itu yg bila putus ramai yg ambil jalan mudah macam bunuh diri etc...nauzubillah.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mulut manis...huhu

Iffah Afeefah said...

Iffah hanya mampu trsenyum
*cerpen2 lai lai

Woofer Storm said...

niat kita cuma tuhan yang tahu..tkpe..

kiera'sakura said...

misnanarizal : sian kt awak.. saya doakan awak kuat hadapinya. Amin

lieynanilaz : semoga kita dijauhkan dari sume tue. Amin

Kak Miza : tak semua laki mulut manis prangai tak elok kan :)

Iffah : senyum jugak la cm tue..hihi

Achie : apakah?

Suhaili Sarif said...

mmg anti laki mcm ni..hihi

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...