Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

18 March 2015

Demam Rindu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


Abi tu BFF Fateh Uwais. Kembar Siam. Abi yang paling baik. Orang yang paling seronok nak ajak main. Manusia yang selalu bagi Fateh Uwais peluang dan ruang bebas meneroka macam-macam. dan yang selalu tegur bila dia buat salah. sebab tu bila Fateh Uwais dah makin besar, makin dia rapat dengan abi.

dalam minggu ni dia dah mula tido peluk abi. habis je susu dekat ummi, golek-golek pegi tido peluk abi. kaki atas perot abi, tangan peluk dada abi, hidung cium ketiak abi =..= sampai abi tu kalau pusing badan sikit memang gedebuk lah jatuh katil punya anak mengimpit sungguh-sungguh.

malam tadi abi 'outstation' dan ummi hari-hari nampak dia terjaga tengah tido bangun turun katil tatau lah dia cari abi ke ape. bila tanya "yayang nak ke mana tu? ummi kat sini" baru dia patah balik dan sambung tido huuuu. 

malam tadi tengah malam rasa badan dia panas sangat. tido pun tak lena. kejap-kejap merengek menangis dapat susu sambung tido balik. demam pulak dah budak ni huuuu. bangun pagi alhamdulilah rasa dah kurang panas. upah bagi tengok gambar abi. abi pulak call pepagi nak cakap dengan anak. seronok kemain haaaa dapat dengar suara abi. senyum sampai telinga. hp tak boleh ummi ambik. 

hari-hari sebut. "abiiii jaaaa" bila pegi dapur cari abi, baru teringat abi takde terus mulut tu sebut "abiii jaaaa" abi kerja. ulang sebut ayat tu lah hari-hari huuuu. sebak hati ummi ni. sabar yayang tak lama lagi insyaAllah. 

*********


9 comments:

idzwa kamaruddin said...

alahaiiii paham sgt situasi ni :(

Z@i Z@mR33 said...

Eh Aqil pon demam gak semalam...hr ni abah x p keja jg Aqil...

sm dgn aqil...smua abah...adusss...
klau bab tdoq tu dr dl mmg peluk abah.kaki atas perut abah dh...hahahaha

Sham said...

Salam pkenalan...singgah sini n terus folow...

Alololo ciannya baby fateh ni...xpela abi pergi xlama tu...

Sham said...

Salam pkenalan...snggah sini n terus folow...

Alololo ciannya baby fateh...xpela abi pergi x lama tu..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kira,
sian uwais kan3
get well soon :)

huda said...

alahai uwais ni kite bace pun terase :(, camnela anak kite nanti..

ummi aqilah (LM) said...

Sbb dah reti cakap.. Mmg lah dia sebut. Zaman kecik dia x reti tny walau rindu

aryan azra said...

alahai siannya fateh uwais..rindu sangat kat abi dia InshaAllah moga nanti dapatlah duduk bersama2 dgn abi ye..

hainom OKje said...

Yelah.....abi dia soranglah sangat tuu... Umi jeles tu tau Fateh hihi

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...