Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

12 March 2015

Indoor Activites

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


disebabkan abi dah janji "yayang tido dulu, nanti lagi dua jam yayang bangun abi bawak pegi main. sekarang panas lagi" dan memang tepat 2 jam yayang kecik abi tu pun bangun =.=" elok je keluar rumah tikk tikk tikk hujan turun sikit-sikit dan makin lebat wuuuu. abi dah pandang ummi, ummi pandang abi. anak dah hepy dah sebab dah janji sobsssss.

abi kata jom kita pusing dulu, sebab dah keluar ni karang bebai pulak budak ni. dan alhamdulilah kerana cerdiknya akal yang Allah beri ke Fateh Uwais. bila dia sendiri tengok air hujan dekat cermin kereta dan abi kata, "hujan ni kita tak boleh main dekat luar, nanti abi bawak main dekat tesco boleh?" Fateh Uwais angguk-angguk dan tak bebai dah sebab janji tak mampu ditepati masa tu huuuuu. dia ni pesen ummi, kalau dah janji tu sila lah penuhi kalau tidak mesti dalam hati memberontak serupa ape je. baik jangan menabur janji, buat seprais itu lebih baik. abi dah kenal dah kot wife dengan anak dia punya perangai.


ke Aeon Alor Setar je. dekat food court sana ada playground yang agak selesa dan seronok jugaklah untuk seorang Fateh Uwais main main dan main. kemain lagi abi kata dekat setengah jam jugak la dia main. nak pulak jumpa kawan sebaya dia kemain lagi lumba sape panjat dulu, sape turun dulu. anak ummi dah besarrrrrrrr.


cuak la tu. ummi abi suka buli dia. masuk duit dalam kereta bunyi-bunyi ni. seorang Fateh Uwais memang kaku tak bergerak bila kereta tu gerak-gerak. nak pulak kalau jenis gerak banyak sangat, goncang atas bawah ke, muka terus pucat. kahkahkah. abi kata pernah satu masa sampai dia melompat turun sebab takut sangat kereta tu gerak-gerak kuat sangat. kihkihkih


musim cuaca panas ni kalau boleh memang taknak bawak dia berjemur sangat. risau. kita yang dewasa ni pun rasa panas membahang tatau nak cerita. ini kan pulak budak kecik macam dorang ni. tapi alhamdulilah Fateh Uwais jenis kuat minum air masak. kalau tidak risau jugak kot dia ter hydrate ke ape ke huuuu. moga dijauhkan lah amin

11 comments:

idzwa kamaruddin said...

kenapa awak comel dgt ni??kenapa awak comel giler ni??meh ikut acik balik umah mehh..ade kawan awak..kekeke..

cik Anggur said...

uwais tak ajk acik sue g main pn kan....sedeynyaaa....acik sue nk ikuttttt

Ardilla Noorezan said...

Haah betul tu akak sekarang cuaca panas. Baik main tempat tertutup je :)

aizamia3 said...

Akak lebih suka surprise kan anak2 dari berjanji.. ;)

Nieyl said...

Hamboi...suka nya diaaaa...:)

Z@i Z@mR33 said...

cerdiknya dia...paham bahasa tp ikut pangai ummi tu yg x menahan tu...hihihi...

Aqil pon jenis tkut bl keta bunyi2 tu goyang kuat sgt

hainom OKje said...

Haha.... dah keluar dari perut umi mestilah suka buat perangai bebai mcm umi hihi...Sapa lagi nak ditirukslau bukan umi. Si Fateh ni sama mcm kepala anak sulung dulu , rambut halus ....

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kira,
he3
bebudak asai dapat maen ja mesti ok nyer la he3

neesa_jun said...

Wah3....best gila indoor act...mcm2 jenis keta leh naik..kitorg klu balik kedah pn slalu bwk anak2 buah main kt tesco..huhu

QasehnyaRania said...

tu la kan
alhamdulillah fateh uwais anak yg cerdik
oo.ikut perangai ummi ye

ciksu pon harap Rania suka minum air masa juga nanti.sbb ciksu start bg air masak masa rania umo 6 bulan.

anak sepupu mmg lambat dorng bg air masak.sampai skrg dia kurang suka minum air masak

fateh uwais dulu kira mula bg air masak masa umo berapa ye ?

ummi aqilah (LM) said...

Bergulung2 rambut dia. Hihihi

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...