Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

03 March 2015

Mengajuk

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera

sejak mulut dah makin ringan ni kemain banyak pulak membebel nya budak sorang tu. kalau menangis pun potpet potpet membebel dekat kita. ewahhh sangat. macam ummi ni pulak yang buat salah dengan dia. grrrr betoi.



panggil ummi abi pun dah rajin sejak masuk setahun lima bulan hari tu. rasa bahagia je bila pegi kedai dia dok panggil "miiiii miiii" alahaiiiii rasa nak cair dekat situ jugak jugak hahahahahaha. yela sebelum ni dia duk panggil ummi dia mama la, mak la, tatak la. stressssssss hahahahahaha. panggil abi lagi dasyat. Mamak!!!! herrrrr

sekarang kalau menyanyi mesti ada suara latar yang timbul. Jom kita tido, jom kita tido opah menyanyi dia sambung "do do do" pejam lah mata pejamlah mata "te te te" kahkahkah. u make my day lah baby. keras perut ummi hari-hari gelak kat awak tau tak. 

kalau nak bercakap ape-ape atau kalau marah kereta atas jalan kenalah bawak bertenang banyak-banyak. salah cakap nanti mesti dia akan ikut. huuuuu. setiap perkataan dia akan ikut. kalau rasa perkataan tu sedap kat mulut dia sampai ke sudah lah duk sebut benda tu je. huuuu. memang mengajar ummi dan abi erti mendidik yang maha dasyat ni. alhamdulilah dia pun dah reti beza ape benda yang ada depan mata. kalau ikan sebut ikan. kalau ayam sebut ayam. kalau sakit reti bagitau. nak pape pun reti mintak. bila nampak parit tepi sawah duk sebut "ikannnnn" alhamdulilah membesar dengan sihat cerdas dan bijak ye sayang. jadi hamba Allah yang soleh tau. ummi abi love you!!! mintak adik je dia tak reti lagi. kahkahkah kbai :p

9 comments:

cik Anggur said...

MAMAK? bahahahahhahaha ok part tu paling lawak....tatak pn okey nmpk mudeee gituuuu

aryan azra said...

hahaha..tak lama lagi mintak adik la tu, amboi pandai sangat dia mengajuk ye,tak menahan sambung opah nyanyi tu

Ardilla Noorezan said...

Budak kecik memang cepat belajar kan? Haha dengar sikit terus ikut

Z@i Z@mR33 said...

Aqil klau pnggil akak abah...abah dia pon abah..adehhhh

idzwa kamaruddin said...

siap laaa tak lama lagi pandai la tu mintak adik..kekeke..

aishah nin said...

Mamak??? Alahaiiii!!! Kiutnye...lau mamak dgr agaknye ingat panggil dier...hihi

QasehnyaRania said...

dik.dik.dik.hihi
aamiin
rania pulak asyik dok nyebut ma ke mak ntah..
sipi sipi je

hainom OKje said...

Saya dah besarlah Umi....memang le umi geram kat mulut saya yg pandai mengajuk ni.....
Nanti besar lagi sikit pandai buat ayat pulak....tunggu jerlah

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ummi uwais,
hat marah2 masa driving tu betui tau
akak ni baran
kalo drive memang kerap marah (ter drive dlm PENANG, sabor jer la peel pemandunya kan3)
lagi satu bab nengok tv
ooohooiiiii
si fayyadh ada terikut dialog & aksi cerita2
akak kena marah & pesan jgn ikut ok

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...