Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

05 August 2011

Setia II

Assalamualaikum... 

cerpen bersambung dari episod yang ini..

amaran :: ini hanyalah rekaan semata-mata xde kene mengena dengan kisah hidup sendiri...

ade ke deme nie, deme nie, dan deme nie kata itu kisah hidup sendiri.. tersedak mokcik baca komen kome tau.. hahahaha :p

dah cukup merapu.. meyh sambung baca cerpen... 

.............................................................................................................

“maya sayang, maya tak bersalah. Maya tak menduakan abang. Abang tau maya sayangkan abang. Tapi maya kena ingat perjalanan maya masih jauh lagi. Maya tak boleh terus hidup dengan kenangan dan bayangan. Abang hanya kenangan dan dia masa depan maya. Maya pergilah sayang. Abang mendoakan kebahagiaan maya. Sekalipun maya tak menziarahi abang lagi, abang tak kan berkecil hati kerana abang hanya ingin melihat kebahagiaan maya”


Abang!!!! Astghafirullah halazim… ini malam yang ketiga. Sudah tiga malam hazwan datang dalam mimpiku. Tersenyum indah dan membisikkan pesanan itu dengan suara yang amat sayu.

“abang, maya rindukan abang”

 “kalau satu hari nanti maya rindukan abang. Maya solat dan bacakan yassin untuk abang ye. Ingat tue sayang”

Jika dulu aku selalu bermasam muka tiap kali hazwan menitipkan pesanan itu. Kini, pesanan itulah yang sering mengunjungi aku tiap kali perasaan rindu padanya mengunjungi . Lidah serta bibirku juga tidak pernah kenal erti letih dalam menitipkan doa buatnya, air mata juga tidak pernah kenal erti putus asa menemani tiap baris doaku.
……………………………………………………………………………………………………………………………….....

“kalau dah itu keputusan umi dan abi. An ikut jer. Lagipun keputusan dah dibuat kan “ Azhan akur akhirnya.

“Umi hanya inginkan kebahagiaan azhan. Umi tau An akan bahagia dengan pilihan umi. Yang sudah tue sudah la An. Tinggalkan cerita dulu, buka mata dan tengok apa yang ada sekeliling An nie”

Azhan bingkas bangun, menyalami tangan tua kedua orang tuanya dan terus keluar menuju ke pejabat…

Celaru, serabut, keliru. Azhan meramas-ramas rambutnya dengan kasar.

“ Ketara sangat ke perubahan diri aku nie sampai umi dan abi buat keputusan yang terlalu drastik, keputusan yang akan mengubah 100% hidup aku” omel azhan sendirian.

.............................................................................................................

terima kasih bagi yang sudi membaca... 

wasalam

5 comments:

JIJI YU said...

camen ek rambut azhan..eheh

H.J said...

kesian azhan..termimpi2 abang...betul tak kierazhan..?haha

fRaMe+LenSeS said...

sampai termimpi2.. ehem3..

ain revival said...

wahh..pandainya dy wat cerpen..hehe

selamat majujaya..:)

kiera'sakura said...

JiJi & H.J :-

grrrrrrrrrr

nadh :-

cite je tue... hahaha

ain :-

bese jer.. xla pndai sgt... hihihi

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...