Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

02 August 2011

Sekali Sekala Balik

Assalamualaikum semua...

selamat berpuasa buat semua..
sama-sama kita gandakan ganjaran ibadah puasa tahun nie,, sentiasa fikirkan yang mungkin ini tahun terakhir kita dapat berpuasa. yela mane nak tau Allah tarik nyawa kita sebelum sempat kita nak berpuasa tahun depan pulak kan..

Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis riwayat imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi

peringatan untuk kira sendiri dan semua...

.............................................................................................................

tahun nie tahun kedua kira berpuasa sebagai anak rantau, kalau tahun lepas kira tak plan cuti kira betul-betul..

tahun nie kira plan baek punya,, ambik cuti seminggu puasa kat kampung terchinta.. Alhamdulilah boss approve and skang sedang berada di kampung bersama keluarga tersayang... weeeee~~ :D

tak ade ape yang lebih menggembirakan selain berada bersama yang tersayang... since anak mama papa nie dah balik menu berbuka seminggu nie kira lah yang listkan..hihihi


rendang ayam kampung

fevret kira nie, fevret papa jugak.. kalau ayam pekan buat rendang tak sesedap ayam kampung


sup sayur campur

sebelum tue mama dah buat pajeri nenas, tapi disebabkan anak mama nie tak makan pajeri mama pown masakkn menu kat atas tue... sayang mama...



sagu ft susu cair

yang nie paling special...

request by kira jugak..hihihi..
kira memang in love dengan kuih sagu nie.. sagu nie boleh jugak digolek2kan bersama kelapa parut , boleh jugak dimakan bersama susu cair.. dua-dua sedap..

...................................................................

itulah kasih nye kedua ibu bapa terhadap anak-anak...
sanggup lakukan apa saja untuk anak-anak yang tersayang..

jom kita muhasabah diri balik, sesibuk mane pown kita, luangkan lah masa barang sedikit untuk kedua ibu bapa kita...

tak boleh selalu balik jenguk mereka, telefonlah... telekomunikasi dihujung jari je kan..

redha nya Allah bila redha kedua ibu bapa....

**sayang mama sayang papa...
juga sayang mama dan ayah.... =)

....wasalam....

7 comments:

zuhaiza's cheese tart said...

sedap2

JIJI YU said...

kat rumah mintak je nak ape..kompom ada

missainaashaari said...

betul2...aina pun kuat merengek nak mcm2...mak ayah usahakan juga...luv them very much2

fRaMe+LenSeS said...

anak manja. werkkkkk :P

kiera'sakura said...

kak zuhaiza :-

hihihi :p

jiji :-

setuju!!! hihihi

aina :-

itulah kasih sayang kedua ibu bapa =)

nadh :-

memang pown.. hahahaha :p

shahjiehan said...

raya nnt taw!!! nak cendol sekali taw... kek coklat jugak!!!! hahahahhaa

kiera'sakura said...

SJ :-

tak tawwww... hhahaha :p

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...