Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

07 August 2011

Tips Cinta Jarak Jauh

Assalamualaikum...


tajuk bukan maen kan? tips la sangat.. yang ye nya tadi baru lepas baca pasal SEO kat belog abg ben.. amenda SEO tue? pi baca sendiri kat sini..tue yang sesaja terai menerai mane tau ade rejeki nak naik trafik belog, boleh gak la buat menabung untuk masa depan... hihihihi :p


tadi terjumpa pasal cerita cinta jarak jarak jauh dalam belog orang kuat KBU nie.. 





dah tue kira macam tertarik lak nak sambung cerita tue kat sini.. tak dinafikan ramai yang TAK percaya dengan cinta jarak jauh nie.. mesti macam-macam isu yang keluar bila bercakap pasal cinta jarak jauh nie kan..lagipun ramai kengkawan kira yang tanya pasal nie..


kira nak listkan kat bawah nie apa yang boleh korang praktik kn untuk percintaan jarak jauh(PJJ) nie, tak suruh korang percaya 100% apa yang kira listkan nie.. tapi cuba buat dulu, mane tau korang akan dapat leraikan apa yang tersimpul dalam minda korang tue..



  • istikharah cinta :- ambik masa buat solat istikharah, solat hajat. mintak bantuan dari Allah. mintak diberikan petunjuk dariNya. tak ada jawapan yang lebih baik selain jawapan dari Allah...
  • tapi harus diingat malam nie korang buat istikharah belum tentu besok korang dapat jawapan dah. buat la sebanyak yang mungkin sampai hati korang sendiri yakin dengan jawapan yang diberi tue. apa yang penting sabar sampai korang dapat jawapan nya.. 
  • ragu-ragu dan cemburu :- kalau dalam hati ada perasaan ragu-ragu dekat pasangan tue.. kira jamin kalaupun korang dah soal selidik pasangan korang tue 10 hari 10 malam belum tentu korang puas hati dengan jawapan die kan? ape kata bila perasaan macam tue datang.. korang sujud menghadap ilahi mintak dijauhkan segala perasaan macam tue. dan ingat tue sume kerja syaitan sebab bila dah terlampau cemburu tue yang sampai ade kes kerat 15 tue.. nauzubillah minzalik...
  • setia :- ingatkan banyak-banyak kali dalam diri tue supaya setia pada yang satu. berkawan lah banyak mana pown, tapi letakkan penghalang dalam diri sendiri dan ingatkan diri awak tue dah ada someone special. buang jauh-jauh perasaan yang mana, kalau aku setia kat dia, dia setia ke kat aku? senang cite macam nie lah, kalau korang nak dia setia dengan korang, korang dulu kene setia dengan dia..
  • percaya :- sematkan dalam hati dan perasaan korang sifat percaya pada pasangan tue. kalau korang nak dia percaya dengan korang dah tentu-tentu dia pown mengharapkan perkara yang sama dengan korang kan?
  • buang semua prasangka buruk dalam diri. bila semua tue dah tak ada percaya lah korang akan hidup dengan amannya tanpa perlu berteka teki setiap hari lagi.
  • apa yang penting .. sujud dan mohonlah pada Allah agar dipermudahkan segala urusan, dijauhi segala perasaan tak elok tue dan dipertemukan dengan yang terbaik dari-Nya. buatlah istikharah korang akan dapat satu ketenangan disebalik jawapan.. 
dan kalau korang dah tak dapat lagi nak tanggung perasaan tue.. mintaklah Allah ambik perasaan cinta dan sayang tue dari diri korang dan kembalikan perasaan tue bila tiba masa dan ketika nya nanti..bila masa nya? time ijab dan kabul korang lah..

banyak benefit nya cinta jarak jauh nie,, carilah... kalau kira listkan nanti berjela pulak entry nie.. hihihi



jangan sampai melebihkan cinta pada pasangan melebihi cinta kita pada Ilahi...yang tue tak boleh ye...


apa yang baik kita ambik, yang tak baik tue tinggalkan terus...


sekian


wasalam.........



7 comments:

H.J said...

tak de orang jauh nak bercinta..ahaha

aDisH.sHidA said...

kena saling percaya kan...tapi kalau ada ragu2 akan wujud gak ehhehee

fRaMe+LenSeS said...

perghhhh...

JIJI YU said...

sape weh dok jauh2..meh aku nak bercinta ni

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

cinta jarak jauh juga memerlukan pengorbanan dan kesabaran yang tinggi.....

angah said...

tq for inform in tips..heheheh
terharu sekejap..:D

kiera'sakura said...

H.J :-

hihihi,, tunggu jodoh dari Allah smpi untuk ko nanti erk.. ;)

kak shida :-

btol la tue kak.. yg penting kene kuat..

Nadh :-

ape die?

JIJI :-

pegi google.. hahaha

GKSB :-

btol...

Angah :-

terharu? haaaaa baek cite ape die tue..

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...