Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

29 March 2012

Kucing

Assalamualaikum dan salam sejahtera

kemain beruntung kucing-kucing Kak Sunah siap dah ada belog sendiri lagi..hihihi.. hurm bagi yang pernah jumpa dan kenal dengan saya mesti tau macam mana takutnya saya dengan kucing.. tak ada niat nak rasa jijik geli atau sewaktu dengannya. saya ada sebab saya sendiri.

masa kecik kami sekeluarga ada bela kucing. tapi mama terpaksa buang sebab kami adik beradik alah dengan bulu kucing. dan kata mama lagi dia trauma bela kucing bila teringat insiden masa mama kecik.

 pinjam gambar Tinny

kucing mama sangat comel, bulu putih gebu, kecik dan kiut lah. mama memang sayang dengan kucing tue. satu hari datang budak gemok dari mana ntah, nakal yang teramat sangat. dia campak kucing mama yang masih sihat dan cergas tue ke dalam api yang tengah marak menyala.. sejak tue mama dah tak bela kucing. mungkin trauma. mulut saya terlopong masa dengar mama cerita, hati tetiba sebak.

saya fobia dengan kucing sejak masuk PLKN. dekat dewan makan terlampau banyak kucing. rasanya beratus la jugak. bila keluar dewan nak pakai kasut dia akan datang dekat nak bermanja. mula dari situ hingga sekarang saya mesti tersentap kalau ada kucing lalu bawah kaki bila makan kt kedai makan. bukan perasaan yang dibuat-buat tapi memang perasaan tue datang sendiri.

mungkin sebab saya suka bela ikan, makanya kucing tak sesuai menjadi peliharaan saya. nanti tak pasal-pasal ada insiden menyayat hati kat rumah.

9 comments:

Rozuan Ismail said...

owh,saya tak suka lipas.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

comel...

akak pun sentap kucing serang ramai2.nak2 klu mkn kat kedai mkn.berpuluh2 dtg serang .ngeri.tp klu kucing sekor dua kat umah akak okey je.cuma nak bela kucing tu x la sbb najisnya, bulunya..huhu.maisarah ada asma.so kucing x sesuai utk kami.merayu2 dia minta akak belikan kucing nnt blk malaysia.ampun..akak x sanggup nk buang najis kucing.dulu kecik2 dah kenyang dah urus najis kucing smpila kucing akak mati sakit akak takmo kehilangan lagi.pediih kehilangan benda yg kita syg

Woofer Storm said...
This comment has been removed by the author.
Woofer Storm said...

sy suka kucing,sy suka arnab..sy suka bintang yang comel2..ehhee

slmt mlm kira^^

kay_are said...

kucing pun takut?? -_- bape orang member pompuan sekolah aku pun takut kucing.. nape ye? kucing r comel! kot rimau logik gak nak takut

لين Si Pipi Merah said...

suka kucing... urmm...ummi ta kasi.. sbb ada asma..hurairah(kucing) comel ngat!..admirer je dr jauh... heee...

shark said...

aisey...
kucing tu mmg comey ler..
siap pakai loceng lg..

kiera'sakura said...

Wan : dgn lipas akak berani..hihihi

Kak Miza : laa yeke.. sian kt akak, yela ikan emas mati pun kira nangis terok2 jugak..huhuhu.. yela bila ada asma klu blh cegah la dari bela kucing.. huhu

Achie : saya pun suka tapi saya takut.. hihi

Kay : rimau aku suka..kihkihkih

Lin : laaa klu cm tue elakkn bela kucing tau

Shark : tue kucing kak sunah mmg comel

aDisH.sHidA said...

akka pun kata nak buat entry kucing...tak sangka plak kiera pun buat..masa kat umah adik..ada 2ekor kucing yg husband dia dok bg makan berkeliaran kat luar..mcm nak amik gamba tp kucing tu nampak akak terus lari..hahaa

kat umah hanikunie..akak siap menjerit masa kucing dtg meluru arah akak hahahaa

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...