Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

04 March 2012

Rindu pada dia

Assalamualaikum dan salam sejahtera

saya rindu dia.
dia insan hebat.
dia tak pernah meninggalkan kewajipan dan tak pernah melakukan yang dilarang sepanjang penglihatan saya.
dia tak merungut andai isterinya tidak pandai memasak.
dia yang membelikan segala keperluan buat isteri tersayang hinggakan walau sekecik-kecik benda pun dia yang belikan.
dia tak pernah menolak dan tak pernah menghina andai makanan yang dihidangkan tidak kena dengan seleranya.
perginya dia terasa kekosongan.
perginya dia terasa kehilangan.
dia yang mengisi keceriaan aidilfitri dan ramadhan kami.
dia tak pernah memandang rendah pada mereka yang kekurangan.
saya teramat rindukan dia, saya rindukan tawa dia, saya rindu menyalami tangan tua nya, saya rindu melihat wajahnya, saya rindu sangat
dia Haji Abdul Rahim, arwah atok saya....
semoga Allah mengampuni dosa arwah atok saya, meringankan seksanya disana, dan menempatkan dia bersama orang-orang yang soleh, Amin

Al-Fatihah~~

**bersyukurlah kiranya anda masih berpeluang mencium tangan dan merasa peluk hangat atok dan opah anda. saya hanya mampu menumpang cium tangan mereka yang bergelar atuk dan nenek pada insan lain. saya rindukan mereka........ 

 
 

3 comments:

kay_are said...

sekarang ni dua2 atuk n nenek yang rapat dah takde.. tinggal nenek belah ayah je tapi tak rapat pun ngan nenek tu.. em..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Al-fatihah...moga rohnya aman di sana.

akak dah kehilangan atuk dan nenek selang 2 mgu antrara mereka.blkcuti 3 bln ke tanah air hari tu akak hilang keduanya dlm masa 2 mgu je.huhuhu

kiera'sakura said...

Kay :: aku dua2 xde dah.. T_T

Kak Miza :: takziah kak.. semoga arwah ditempatkan bersama para solehin... Amin

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...