Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

04 April 2012

Papa

Assalamualaikum dan salam sejahtera

hari nie nak cerita pasal papa saya, entah kenapa terasa rindu nak dipeluk papa =.='
rasanya ramai yang setuju kalau saya katakan seorang yang bergelar ayah nie susah nak tunjukkan kasih sayang dia. tapi kita akan rasa kasih sayang yang mengalir melalui perbuatannya.

selalunya kalau saya nak balik alor setar, lepas salam cium pipi papa kiri kanan saya akan peluk papa. sama juga dengan mama. tapi mama ada tindak balas, mama akan peluk lebih kuat dari saya, tapi tidak papa.. sampai la satu hari mama tarik tangan papa dan pelukkan saya. kata mama, cubalah sekali sekala balas peluk anak nie, dah la dia nak balik jauh. tenkiu mama ^.^

tapi papa jarang marah kalau saya buat aksi ala-ala kucing manja kalau nak baring atas riba dia. papa jugak jarang tolak permintaan saya kalau ajak dia kemana-mana,tambah-tambah kalau saya buat ayat bebai 'orang dah la balik sekali sekala nak ajak jalan-jalan pun tak boleh' habis-habis kalau dia penat dia hulur duit suruh saya pergi dengan mama. jangan tak tahu walaupun dia tahu saya dapat gaji setiap bulan dia mesti akan tanya saya ada duit lagi ke tidak.

dan papa mesti tanya sebab apa saya ke pejabat pos, kalau dia tau saya keluarkan duit simpanan mesti dia membebel marah kat saya sebab takut in case jadi apa-apa kecemasan masa saya sorang kat alor setar nie.

kalau papa tersalah call saya tau papa rindu, cuma mulutnya yang berat mengaku. walau apa pun, siapa pun papa saya, saya tetap sayang dia seumur hidup sebab tue saya sanggup korban masa tidur, korban cuti kalau papa dan mama mintak apa-apa dari saya. 

oh rindu T_T

6 comments:

kay_are said...

kalau dah tau camtu.. bile tibe mase.. sile balas jage papa anda ye.. jase mak pun jangan lupe.. untung r dah keje pun dapat duit belanje lagi.. tak adil!!

Unknown said...

sayang abi jugak... :)

Woofer Storm said...

sy rindu mama papa sy..sekian~

slmt mlm!!

Woofer Storm said...

sy rindu mama papa sy..sekian~

slmt mlm!!

Unknown said...

Papa akak bestla

takpe lain orang lain gayanye

Kira Sakura said...

Kay : ye aku sentiasa ingt insyaAllah :)

Lin :)

Achie : saya juga :)

Iffah : betol tue tiap org punya cara tersendiri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...