Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

17 May 2012

Kalau dah demam

Assalamualaikum dan salam sejahtera

alahaii boleh pulak malam semalam demam sampai ke angka 39 feverscan tue. pegi ofis sebelum tue elok jer siap boleh bertekak manja lagi dengan ofismate. tetiba balik umah rasa lemau sampaikan osmate bising dok bergolek jer atas katil die. thanks kat osmate yg ambik berat paksa dan bawakkan saya pegi klinik malam tue jugak, "thanks ain tlong jaga ira, dah la jauh dari mama papa xde sape nak tengokkan selain harap kat ain" dan dia buat muka menyampah bila saya kata macam tue kihkihkih..

bila jauh dari parents antara faktor saya boleh menangis sebab sakit demam dan sebab xde mama papa nak bermanja.. huwaaaa rupanya sikap manja nie masih menebal ingatkan jiwa saya dah ckup kental.. huhuhu..walaupun jauh mama still follow up kesihatan saya. masih membebel kalau saya nak skip ubat sebab mama tau macam mana payahnya anak dia nie nak telan walau sebijik ubat..hihihi. satu kelemahan saya kalau dah demam tak sihat mesti kerja nak merap jer =.='


tapi kalau dengan Pakcik Imam saya tak boleh nak ngelat tiap 4 jam dia check dan ingatkan pasal ubat, follow up pasal saya.  "kalau dengan orang lain saya boleh risau pasal mereka, jaga mereka, awak rasa kalau awak pulak macam mana saya jaga?" ayat dia yang saya selalu dengar.. saya terharu, terima kasih awak *gatai* :p

terima kasih jugak pada kawan-kawan dan kakak-kakak yang mendoakan saya cepat sembuh. thanks jugak kat adik yang suruh kakak ipar nie mandi lelama semata nak kuarkan haba panas tue.. saya sayang semua ;)

11 comments:

Unknown said...

syafakillah kiera.. jgn skip ubat tau...bukan 'pakcik' tu je care..kami pun sama okeh.... okebai.. sayang jugek!

Unknown said...

Mmg gatai
hahaha mne de

nk sht knee la dsiplin kak

si kiut lavender said...

hehhe..

ala2 mood gatai gitu kan..

hikhik

moga cepat sembuh ya..:))

tupperware_merah said...

ko demam ke? aku baru tau. semoga cepat sembuh. ko mg degil mkn ubat pun!

نورعيم said...

semoga cepat sembuh ye :)

biasalah kalu demam mesti nak bermanja dgn mak ayah. saya pun sama :)

Woofer Storm said...

bguslah ada yang amik berat pasal awak kira..jaga diri lelok ye..

slmt mlm shabat..

Honey Bhulat said...

jgn lupa makan ubt, smoga cepat smbuh

Ardini Izzati said...

Semoga cepat sembuh, sis. Kalau demam jauh from family memang rasa nak nangis je. Kalau dok hostel dulu, sampaikan bantal tu basah sbb asyik dok nangis je time demam. Haha :D

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

tips terbaru duduk dalam peti ais bagi suhu turun keh3...

shida anwar said...

Ramai sayang adik
pakcik lglah sayang
*mcm ada 6 senth ja smlm kan*
Sila makan ubat

kay_are said...

aku rase ko dah sembuh so takyah r kot aku pesan pape kan? =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...