Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

22 May 2012

Poem : Mengayat vs Mereject

Assalamualaikum dan salam sejahtera


nak bukak Hrmis buat kerja tak boleh. kira nak hang je. erm closed window kita bukak Fb! bukak belog! hoyehh sape suruh tak bagi buat kan kihkihkih :p

dari semalam lagi berpantun dengan Iffah. sampai komen dengan orang lain pun saya tibai pantun jugak =.=' demi nak meneutralkan lidah dan otak saya buat poem lah pulak.. hihihi

selalu je saya dengar/baca poem mengayat, rini saya cuba nak buat poem mengayat dan mereject (sukati je nak mixed kan bahasa). mana tau ada sesape yang nak tolak cinta yang datang. nak tolang terang takut dia tersentap. tolak dalam bunga-bunga mana tau dia boleh terima. 

kau umpama matahari yang menerangi ku dikala siang
malamnya pula kau umpama bulan yang terang bercahaya menerangi malam
hadirmu seperti bayu yang lembut menampar pipi membuat aku terbuai dek dinginnya dirimu
kadang kau seperti rintik hujan yang turun membasahi diri saat bahang mula menyelimuti

Jika saya umpama matahari takut nanti awak lesu dalam kepanasan
jika saya seperti bulan khuatiri nanti awak tersesat dalam kepekatan malam
Jika saya umpama bayu takut nanti awak ditelan ributnya taufan
Jika saya seperti rintiknya hujan khuatiri nanti awak lemas ditelan banjir yang mendatang..

p/s : rini bukan 28/9 tapi rasa macam besday saya pulak bila ada yg mendoakan untuk saya sekali.. hihihi.. terima kasih ye awak semua ;) 

4 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

berbunga2

Iffah Afeefah said...

amboi2

jiwang sungguh

kene ajak hazrel bace blog akk

bia die kate akk jiwang plak haha

kay_are said...

bunga tapi still ade unsur killer gak.. -_-

baru aku tau.. tapi.. frame & lenses tu laki??? aku ingat pompuan r dulu @.@

Woofer Storm said...

ayat bukan main,ada bakat cik kira..

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...