Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

10 May 2012

Kerana saya sahabat awak

Assalamualaikum dan salam sejahtera

terharu ramai teman, sahabat, keluarga sebenar dan keluarga maya yang mendoakan saya cepat dapat rumah sewa baru, dan selamat sampai kampung hari nie.. terima kasih semua untuk doa tue, semoga Allah tak henti memberi rahmat dan keberkhatan pada kalian Amin.

ramai yang mengeluh bila ada dikalangan teman dan sahabat yang tinggalkan kita. nak pulak kalau kita dah lama kawan dengan dia. ramai jugak yang tinggalkan saya dan ada ketika nya saya pula yang tinggalkan diorang. adat berteman. 

cumanya bila ditinggalkan teman kita muhasabah diri, tengok ada tak kita buat salah dekat kawan tue? ada tak kelakuan kita yang mungkin sakitkan hati dia, pernah tak kata-kata yang keluar dari bibir tue menyinggung hati pihak yang lagi satu. kalau ada cepat-cepat kena sedar diri, mintak maaf pada dia, kalau peluang nak jumpa tue xde mohon pada Allah untuk kebaikan teman, mohon kesejahteraan untuknya, mohon Allah ampunkan dosa kita dan beri peluang untuk kita minta maaf sebelum masing-masing perlu mencari di padang mahsyar nanti.



jangan selalu fikir kita yang kita nie baik selalu, dan dalam masa yang sama cuba faham mungkin teman tue ada masalah dia sendiri yang memerlukan dia bersendiri untuk satu tempoh tertentu. biarkan dia bersendiri jangan kacau privasi dia. mana tau nanti bila dia dah ok dia datang cari kita balik dan waktu tue baru la kita selesaikan gelodak hati kita sendiri.

saya jugak pernah sedih bila seperti dilupakan sahabat baik yang dah lama bersama. rupanya dia punya masalah dan dia takut kiranya masalah dia menganggu saya  nanti. saat tue saya hanya mampu genggam jari dia dengan harapan sedikit kekuatan yang ada pada saya mengalir pada diri dia juga. fahami kehendak dan isi hati teman dan sahabat kiranya benar awak rasakan awak sahabat dan temannya.

12 comments:

Nafisah Ruslan said...

yup.. betul..
kadang2 kawan memang tak mahu nak kongsi masalah dengan kita sebab dia tak mahu letak beban dia tu dekat kita.. cuma kita ni je yang selalu pk lain.. huhu

aDisH.sHidA said...

erm..no komen..

hehhee


sahabat adalah antara yang terdekat dengan kita selain keluarga


EH muka yang pakai spek pegang buku tu mcm akak je...#Perasanlebih

Iffah Afeefah said...

terkedu kak

maafkan kekhilafan iffah spnjng kite bersahabat

terkasar

termarah

termerajuk

tergedik

terganggu

terbuat akak rimas

#maaf sebab iffah pun manusia biasa T.T

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

ampa macam bidadari turun dari langit...

thanks ada disaat kami perlukan seseorang..

**lap ayaq mata

Ruzzezanie said...

aku teman ko tapi ko sahabat aku. centu kan? ke tak? -.-

Teenager Housemaid said...

:)
kawan saya juga begitu, jarang mahu berkongsi kerana takut membebankan saya..

cik AngguR said...

:)

Woofer Storm said...

orang terpuji bila sudi memaafkan kesalahan orang lain..manusia mudah lupa,manusia khilaf dgn kslahan dri..

#tapi sedih bila buat silap sikit,orang dah jauh menjauhi.. kenapa kemaafan kita orang masih belum terima?kita tak layak?silap sekali,bye2 jawapnya..

#macam pelik je komen ni..slmt mlm~

Noraim said...

sahabat susah senang ada bersama :)

itula namanya sahabat sejati.

CikUna said...

ermmm.. tapi bagi Una, apa pun yang sahabat2 pernah buat tak kira pahit manis semuanya una sayang & tak kan buang dari hati forever..

** jangan sedih ye adik.. senyum..

kay_are said...

aku pun share problem ngan member yang betul2 rapat je.. jarang nak share kat sume.. member2 aku pun banyak dah menghilang.. aku pun menghilang dari dorang =P sume dah ade hidup masing2 kot..

budak penjara said...

betul tu..klu sllu pk kita ni betul dan baik, lama2 kawan pn akan lari dari kita

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...