Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

27 May 2012

Murabbi Cinta #8 : Rahsia Hati

Assalamualaikum dan salam sejahtera

selalunya kan kalau saya terserempak dengan mereka-mereka yang rajin meluahkan rasa hati *yang belum bernikah* kat pesbuk, kalau saya dah agak meluat tue saya remove jer *kejam kan* hihihi... yela saya nak elakkan mulut dari termengata, saya kan manusia biasa yang tetap ada perasaan meluat semua tue..huhu..

awak semua.. saya tau awak semua tengah bahagia. saya faham macam mana gembiranya bila diri disayangi dan dikasihi. betul saya faham tak tipu. tapi kan awak saya nak nasihat sikit boleh tak? harap awak tak marah saya ye.. 

sebelum awak menjadi yang halal untuk dia tak perlu la publish semua kasih sayang awak dengan dia tue kat pesbuk. apa kata itu semua menjadi rahsia antara awak dengan dia jer. atau apa kata awak buat satu buku rahsia hati awak dan dia, nanti bila dah kahwin awak boleh duduk deting dengan dia sambil baca buku tue balik.. haaa kan sweet tue. kalau awak post kat pesbuk nanti susah awak nak scroll cari semua tue balik.. hihi..

sebab kan awak saya suruh rahsiakan tue, jodoh kan rahsia Allah. sedangkan Allah pun rahsiakan dari kita ini kita pulak nak pergi bocorkan kat semua orang. kenapa kena rahsiakan? yela mana tau nanti jodoh untuk awak lebih baik dari dia, kan jenuh awak nak scroll padam satu satu post tue, sebab time tue mesti awak nak delete segala bukti antara awak dan dia kan.. kalau awak buat buku tue, awak cuma perlu bakar je sampai jadi debu dah terhapus bahan bukti kenangan tue kan. 

lagi pun kan awak simpan rahsia hati antara awak dan dia sangat manis untuk dikenang lepas nikah nanti. mesti pasangan awak rasa sangat istimewa sebab hanya dia dan Allah je yang boleh tau rahsia hati awak tue. cinta lepas halal memang sangat manis awak, lebih manis dari madu, jom awak kita sama-sama rahsia kan rasa hati kita ;)



**terima kasih Pakcik Imam sebab sama-sama ingatkan saya untuk rahsiakan hal kita sebelum masanya :)  

5 comments:

Iffah Afeefah said...

rasie itu lebih baik

adakalanye

Ardini Izzati said...

Saya pun buat macamtu jugak kekadang. Erkk! Tapi tak laa selalu. Kang orang tak suka pulak :)

Si Matatajam said...

Lebih baik kalau share ngan Allah ja soal hati dan perasaan ni

kay_are said...

aku tak pernah wat status camtu kat fb.. tak minat.. nanti tak jadi pape malu sendiri je kan..

CikZaitul said...

hmmm..awak buat sy terpikir sejenak..


patut lah si dia pnh ckp macam tuh...

done follow u..klu free singgah-singgah la kat blog sy.. :)

salam kenall ..

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...