Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

15 October 2012

Lima Belas Oktober

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

15 Oktober 2009. tarikh saya lapor diri di Pejabat yang saya sedang mencari rezeki sekarang nie. tanpa sedar dah 3 taun saya berada di bumi Kedah Darul Aman. mencari rezeki dan jugak erti hidup. Alhamdulilah terlalu banyak pelajaran dan pengajaran yang saya dapat.

3 tahun tinggal jauh dari family tersayang buat saya lebih kuat berdiri atas kaki sendiri. yang membuatkan saya lupa erti manja dan tidur bawah ketiak mama. tapi kalau balik kampung sebulan sekali tue manjanya kemain hihihi :p kerana jauh jugak saya terpaksa belajar memasak yang akhirnya terpaksa itu menjadikan saya tak kekok untuk bergelar isteri bajet sangat kan? :p pehal ntah rasa skema semacam grrrrrr =.='

perjalanan yang Allah aturkan untuk saya sangat suwitttttt. kalau Dia tak takdirkan saya kerja kat sini. takde la saya jumpa dengan bebudak KBU yang macam-macam pangai tue. dan mungkin jugak tak jumpa dengan tunang saya yang sekarang nie. entah dengan sape pulak la saya bersahabat dan bertunang kan. dan kalau Dia tak takdirkan saya ke sini takde la jugak saya jumpa dengan semua osmate yang bermacam kaler sikap dan sifat tue. Allah tue suwittt sangat Dia bagi apa yang saya perlu dan bukan apa yang saya mahu. Alhamdulilah syukur sangat ;)

3 taun jauh dari family memang banyak mengajar saya erti kekeluargaan. megajar erti rindu dan lagi sayang kat family. yang membuktikan bahawa saya akan homesick kalau tak jumpa family untuk jangka masa yang lama. kalau saya dah mula membebel pasal family kat twitter tue maknanya saya tengah sindrom homesick letewww :p

3 taun yang banyak ertinya pada saya. erti menghargai. erti berbuat baik dengan insan lain. erti jangan selfish. dan erti yang macam-macam lagi la. Alhamdulilah syukur dengan kasih sayang dariNya :)


16 comments:

Nor Zilla Sensei said...

hapy working day la..ye dak? hehe
begitula kalau rezeki kita tercatat kat situ. alhamdulillah.tumpang gembira utk kiera

kay_are said...

3 tahun dah keje? lame nye.. aku baru setahun lebih camtu je.. memang kre senior aku r ni.. betul2.. semua dah ditentukan..

p/s stalker nampak.. ish ish =P

aDisH.sHidA said...

kata nak cerita siapa tunang kamu huhu....

inche hlovate said...

erm betul tu..Allh bg ape yg kita perlu..bukan apa yg kita mahu kan kan

Anonymous said...

wah tahniah lah & terus bekerja dgn ikhlas ye

cheryna zamrinor said...

congratulations sbb berjaya mengharungi 3 tahun tu dan mengambil pengajaran. tak ramai yg nak buat macam tu. ramai yg awal2 dah surrender dan pada sha...lebih baik berdiri di atas kaki sendiri...insyaAllah:)

OKje said...

Kiera.....yelah kan .... bila difikirkan balik....banyak hikmah yang ada disebalik penghijrahan itu .....

Hanya orang-orang yg berfikir saja dapat merasai hikmahNya.... (bajet je...heee..)

Jna marcello said...

congratsss kiera..semoga lebih dipermudahkan segala nya kiera 3tahun mmg lama..awk mmg hebat tok berdikari sendri *dabel thumbs up for u

nursuriani said...

semua perkara terjadi ada hikmah dia kan?? huhuhu. cm no nerh org tuh dah nak kawen! nak kawen jugak! huhuhu

Unknown said...

adik akk ni tak keje2 pon hah

aku HaniAsyira said...

sy jugak yg tak keje lagi.. ish2.. 3 thn yang lama untuk merantau kan..

Zai Zamree said...

kan?klau x tntu kita x knl gak kn?

OKje said...

Cik Kiera...ooo Cik Kiera..... tgh beli bunga teloq ke...he..he...

نورعيم said...

anak manja eh akak. kikiki. sy ni yg tak keje lg tp dah 3 tahun lbh berjauhan dgn family. kihkih.

Irna ahmad said...

Wah tahniah, selamat bekerja :)

TiranaAduka said...

wah dah kira otai la.
Tingkatkn lg smagt bkerja.semoga sukses dari tirana aduka.amin.amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...