Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

14 October 2012

Nurul Iman dah sihat!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

susulan entry pasal Nurul Iman si kereta saya yang cantik manis tue. makanya rini saya nak membebel pasal dia kat sini. balik keja khamis tue lelaju ke rumah Pak Ndak nak tengok apa jadi kat dia. call Pak Ndak tengahari tue katanya Nurul Iman dah boleh hidup. Oh ye Pak Ndak tue jiran satu taman. selalunya kalau ada pape hal memang kitorang selalu refer ke dia. Almaklumla jauh dari family tersayang kan. kat sape lagi nak bergantung harap. sobsobsob. bila Nurul Iman dah boleh hidup lega tue memang la lega tapi risau jugak kalau nak balik Ipoh nanti buatnya dia mati tengah highway tue haaa nanges la saya sorang-sorang.

jumaat cuba start tengok-tengok tak boleh.. huwaaa sahih la kena tukar bateri baru nie. Papa kata memang kena tukar yang baru memandangkan air dia dah kering semalam jadinya dia akan rosak. dan tempoh hayat bateri tue pun mungkin dah out of service. huuu sedihnya la hai di saat kalut dengan preparation walimah dia pulak buat pangai. at least tunggu la sat bagi kenduri selesai. seyes memang cam gitu la saya bebel ke Nurul Iman tue :p

mulanya memang segan nak panggil Pakndak mintak tolong. tapi apa kan daya kalau saya sorang-sorang pi beli bateri mau nya kena ketuk kaw kaw dengan kedai. saat nie mula nangis sorang-sorang jauh dari family. just boleh mohon Allah permudahkan segalanya. sabtu pagi baru saya call pakndak bagitau kat dia status Nurul Iman sebab kat kedah hari jumaat kebanyakan kedai tutup. katanya lepas zohor dia datang bawak Nurul Iman ke kedai.

lepas zohor pakndak mai kata, jiran satu taman tue ada bateri keta lebih yang tak pakai lagi. katanya ok. saya pun proceed jela sebab saya percaya kat pakndak tue. lepas mahgrib depa mai bawak Nurul Iman pi tukar bateri kat rumah Pakcik Lan. saya yang tinggal kat rumah gelisah je. tau apa yang saya fikir. mesti Nurul Iman tak selesa kena pegang-pegang dengan orang laki. Nurul Iman saya tue dah la muslimah. mesti tunang saya geleng kepala dengan pangai saya, confirm dia sakit hati ke saya. dari Khamis sampai sabtu yang keluar dari mulut saya Nurul Iman Nurul Iman Nurul Iman. hihihi maafkan saya ye Pakcik Imam dan terima kasih ada disaat saya risaukan Nurul Iman :)

lepas isyak Pakndak mai bawak Nurul Iman. yeayyyy Alhamdulilah Nurul Iman dah balik rumah dah boleh jalan. keluar check kereta rupanya bateri tue sel kering brand century. memang idaman saya la sel kering. tak perlu saya top up air bateri lagi. hihihi.. Alhamdulilah sebalik saya menangis Allah hadirkan senyuman selepas itu. syukur Alhamdulilah.

dari insiden yang baru je jadi. saya terfikir indahnya bila kita jaga hubungan dengan Allah, berdoa agar Dia yang jaga kita. hasilnya Dia betol jaga kita dengan hadirkan saudara seagama yang terdekat untuk bantu apa yang perlu. Alhamdulilah syukur sangat. Papa jauh beribu batu tapi saya tau dia risaukan saya yang sorang kat sini pagi-pagi lagi dia suruh mama mesej ingatkan saya itu dan ini pasal Nurul Iman. Love u so much la papa.

#teringat pesan Kak Lydia Miza. bila jauh dari keluarga. pejamkan mata dan bayang papa ada bersama. kakak saya pejam mata ada suami sebelah yang tenteramkan jiwa, saya pejam mata tapi masih sorang kat sini. faham tak apa yang saya cuba sampaikan? err errr

#maafkan saya jumaat dan sabtu saya tak dapat bw ke belog awak semua. xde connection tenet. ofis hour je blh curi2 waktu sikit nak bw pun. huuu mekasih semua yang hadir ziarah saya :) terharu Okje dok cari2 hihihi mekasih ye sis sayang hihihi

#mungkin ada yang tak paham dengan pangai saya yang suka bercakap dengan Nurul Iman tapi dia separuh semangat saya. boleh dikatakan kemana saja saya pergi dia yang selalu teman saya. dia seolah kembar saya yang mendengar tiap masalah saya walau dia kaku tak boleh berkata. at least lagi seronok sembang dengan yang memang kita tau kaku tak boleh berkata. dari manusia yang pandai berkata tapi kaku dengan perasaan kita. random tak tuju ke sape2 pun ;)

#syukur housemate tak balik minggu nie dia la yang rajin bawak saya kesana sini masa Nurul Iman tak sihat. dia jugak la yang hantar dan jemput saya balik keja. awak sentiasa ada dalam doa saya Khairatol Aini. :)

#maaf entry panjang hihihi :p

10 comments:

OKje said...

Alhamdulilah..... kuda besilah sebagai peneman kan Kiera.... banyak sungguh jasanya......sok kalau dah 'tawen' jangan lupa pulak ngan Nurul Iman..... he..he.... maklum le abg dah depan mata!!!

aDisH.sHidA said...

kan akak de tanya...bateri tu jenis kering ke tambah air..sebab mcm keta akak batery kering..mmg tahan 2 tahun je...kiera kata jenis basah hehe...sabo je la..xpe lepas nie ada org jaga dah nurul iman tu...

TiranaAduka said...

bace komen sis hainom(ta tsenyum simpul)

Tertunggu juga jumaat sabtu.napa x datang2.oh bru ta paham.ok je tak de hal lah..

aku HaniAsyira said...

alhamdulillah semua dah ok je kan.. takpe nanti lepas bulan 11 pejam mata ada husband jugak kat sisi kan.. heee~~

nurul iman jaga cik kiera baik2 ei.. tringat my sisi yg sama nama.. =)

Mrs. Abi said...

terima kasih khairatol Aini sebab sudi tlg kawan sy dlm kesusahan :)

nursuriani said...

Eh, eh, huhuhuhuhu nanti masa org tuh kawen. kita nak pergi tgok nurul iman dia tuh. kita jeles neh! :P huhuhuhu

Zai Zamree said...

x lama dh nk ada org leh tgk2kn nurul iman tu :p

Unknown said...

br dpat baca sal nurul iman

jge diri ye nurul iman

kang tuan awk susah hati

Unknown said...

jaga lah nurl iman tu baik baik yerr. hihi

kay_are said...

bagus r sume dah setel.. nurul iman anak ko tu pun dah leh gerak.. memang hepi r kan.. best r dah ade name, aku nak sembang2 pun name tak jumpe lagi.. cane? =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...