Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

02 October 2012

Risau

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

kalau dah namanya perempuan. sedikit sebanyak mesti dia akan risau ke kesayangannya kan? contoh paling dekat Ibunda kita sendiri lah. cuba kalau awak sakit walaupun sakit sikit mesti tahap risau dia macam awak tue masuk ICU je kan. tiap kali saya pindah rumah sewa baru mesti mama akan datang nak teman saya tidur kat rumah tue kalau tau masa tue saya keseorangan. tue belum cite bab sakit lagi. tapi dari situ awak tau yang ibunda awak tue sayangkan awak.

dan bila saya dah sayangkan seseorang atau sesuatu hubungan tue. memang saya akan risau kalau jadi pape kat dia. contoh macam adik mushuk saya tue. saya risau kalau ada yang mainkan perasaan dia sebab dia nie jenis lurus sikit kekadang. saya kalau boleh nak siasat sape yang nak ngorat dia sebab saya taknak orang mainkan perasaan dia. kalau dia drive ke mana2 pun saya selalu ingatkan HATI-HATI!!! sebab saya takut orang pape kan dia. saya tak boleh terima.

contoh lagi satu dengan adik saya sorang lagi nie. masa dia cerita pasal PTPTN dia tue saya tersangat la risau. lagi kesal bila saya tak mampu nak tolong dia. seyes sangat risau kalau jadi pape kat study dia tue. hanya doa je yang mampu saya hulur. bab orang nak ngorat dia saya tak risau sangat sebab dia nie susah nak percaya dengan sesape.

jawapan saya senang. sebab saya sayang saya risau. kalau tak risau tue maknanya saya tak sayang. cuma mungkin kekadang perasaan risau saya nie buat orang yang dirisaukan tue menyampah dan rimas. mungkin saya merimaskan awak, saya mintak maaf bukan niat saya nak perhatian awak. tapi saya sayangkan awak. hati saya tak tenteram kalau tak tahu status keselamatan awak contohnya. Iffah kata saya terlampau risau dan jangan over risau. huuuu baiklah mungkin dah tiba masanya untuk saya duduk diam-diam tanpa peduli dan risaukan sesape. maafkan saya awak semua siapa yang terlibat tue.

#tapi yang tak menzahirkan kerisauan bukan bermakna jugak dia tak sayang

11 comments:

Mrs. Norrie said...

BAGUS SEBENARNYA PERASAAN RISAU NIH. ITU MENUNJUKKAN KITA PRIHATIN DAN SAYANG MEREKA

:: Mrs.Eady :: said...

sweet :)

aku HaniAsyira said...

baguslah ada risau ni.. tp jgn tunjuk sgt kot.. dah jgn tak endah langsung kan.. =)

p/s:: haah, aritu sy g umrah

Everything's Everythings said...

Bagus tu, kalau aku jadi kau pun aku terharu owh baca entry ni ;D

Semoga mereka semua dipermudahkan segala urusan tak perlu lah kau terlalu risau sgt nnti ^^

Iffah Afeefah said...

akak so sorry

xberniat pon

cume bila akak risau, nampak macam iffah xreti jage diri

believe me, sngt hargai kerisauan akk tu

cume nak ckp gak, jgn rsau...

Iffah okey. takmo jadi maisara atau sesapa

nak jadi iffah, adik kepada syakira je =)

Noraim said...

uwaaa nak nanges please. sobsss.

terima kasih kak sbb risau psl sy. alhamdulillah ade berita baik slps kejadian ptptn tu :)

iloike statement akak yg last tu!

TiranaAduka said...

salam sakura.

Terima kasih sudi singgah..dan terima kasih sudi tinggalkn jejak di blog ta

Akhir cerita kontra atau sebaliknya terlalu cepat untuk di nilai...

Woofer Storm said...

diam tak bermaksud kita kejam,tak berkata tak maksud kita tak prihatin..apapun risau itu petanda kita syg mereka seperti kita syg diri kita..

slmt mlm kira..

Sue PeLik said...

adoiiiiiiiiiiiiiiii. hurmmm. betul tuh cik kira. bestnyaaaa ada kakak macam awak. saya tak da kakak. tak der pun sapa nak cakap" aty2 bil drive" maka abah tu lenciter laaaa huhuhu. nak kakak jugak! kakak jugak! :P

Pokok Manggis Depan Rumah said...

sayang sukar nak di luahkan kan.. :-)
cantiknye rasa sayang yg Allah bagi kat kita kan..

kay_are said...

bagi aku sesapa yang rapat ngan aku tu memang aku selalu risokan dorang.. tapi bile once dorang cakap "dorang dah besar, leh jage diri sendri" so fain r.. hmm

leh wat entri baru gune entri ko ni ^^

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...