Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

11 October 2012

Oh Nurul Iman

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

huwaaaa sedihnya saya pagi nie Nurul Iman tak boleh start. tengok dashboard dia naik gambar bateri. dah sudah tak kan bateri kong baru dua tahun kot. ambik dia pun new born lagi. masuk rumah gitau osmate keta tak boleh start. oh ye lupa perkenalkan Nurul Iman tue kereta saya. osmate kata air bateri ada lagi tak? adehhhh selama nie saya dok servis hat lain lupa nak tambah air bateri. bukak skru kat bateri tue tengok kering dah bateri Nurul Iman. ye tau salah saya sendiri.

Alhamdulilah jiran yang selalu mai repair rumah datang tadi tanya pasal pe. dia pelik awat kami tak pi keja lagi. katanya "bagi kunci kat pakndak nanti pakndak jumper kan dah tue bawak gi cas" sebab Pakndak boleh dipercayai makanya saya lepaskan kunci Nurul Iman ke dia. sebab tak ada sape yang boleh saya harap nak tolong kat sini. tunang pun jauh nak tunggu dia datang pun dua jam. tue pun lepas 5.30 nanti. dia pun kerja. huuu

akhirnya osmate kata dia tolong anta saya ke ofis pagi nie. sian dia kadnya merah pagi nie. dah dua kali kad dia merah gara-gara tolong anta kan saya. sayang awak ketat-ketat wahai osmate ;( time nie la sedih mengenangkan diri yang jauh dipertauan. kalau Along kat kampung ada suami, papa dengan benyah yang boleh tengokkan keadaan kereta dia kat sana. Kakak walaupun jauh tapi sentiasa ada suami dia kat sana in case jadi pape. walaupun saya jauh dari papa dengan benyah (abang saya) juga dari tunang tapi saya tetap bersyukur Allah limpahkan saya dengan kasih sayang dan perhatian dari jiran dan teman serumah. Alhamdulilah syukur. sebab tue kita hidup kat dunia nie tak boleh sombong dengan orang sekeliling sebab mati nanti pun bukan kita sendiri golek-golek masuk liang lahad.

pesanan saya dekat awak semua yang perempuan seperti saya. walau kita nie kurang ilmu pengetahuan tentang kereta tapi sedikit sebanyak kena tau apa yang basic dan penting pasal kereta. kalau servis kat perodua atau tempat keluaran kereta mungkin tak ada risau sangat. tapi kalau servis luar dari situ make sure awak servis semua yang lain jugak. bukan minyak hitam dan minyak gear jer. jangan jadi macam saya ok. ingat tue!!!

sedihnya saya, separuh semangat saya ada kat Nurul Iman tue ;(

25 comments:

Shila said...

keh3..

lepas ni, kalo takut kad merah osmet, awk hantar dia dulu..

nnt kad awk plak merah..

aDisH.sHidA said...

kira mmg bateri keta tahan 2 tahun je...

Lydia Miza said...

jgn la sedih..pasni pakcik jg nurul iman

Nor Zilla Sensei said...

eh..pandai ajugak awk bukak skru bateri tu.saya ni tahu bawak je, air bateri pun xth duk kt mane..hahaha

TiranaAduka said...

salam..

Beteri kereta .maksimum 2 tahun.kalau guna dah 2 tahun stgh kira bonus la tu..baik tukar yg bru.ta cdgkan..kalau x silap harga rm150 je. X mahal..jenama Bosh.. Amaran. Jgn beli bateri kereta cap ayam. Pesanan ikhlas dari tirana aduka

OKje said...

OKje pun pernah mengalami benda serupa bukan sekali tetapi beberapa kali.... ada kat rumah tapi hubby dah gi keje last2 abg cina workshop tu dtg tolong jumper....he..he... beberapa kali kat off... lagilah jauh ngan husband last2 officemate plk tolong...he..he..alhamdulilah masih ada member yg sudi nak bantu kan Kiera

cheryna zamrinor said...

hahaha. pernah kena. tp ini sebenarnya usaha belajar berterusan. kak sha kena ketika nak pergi kerja, waktu tu barulah servis kereta tp rupanya memang bateri tu...dah isi air pon dia kong sbb mmg itu waktu dia dah kong.

kemudian, accident pula. sebab kena langgar dan macam2 hal terjadi utk belajar.

belajar dan belajar lagi...dan tanya org sana sini. ini satu benda yg puas usaha utk belajar secara teori tapi praktikal tak sure lagi:P

Anonymous said...

insyaALlah xde apa2 tu!

Izwa Kamaruddin said...

insya Allah okey tu..

kay_are said...

nasib dekat umah kan.. kalau kat tempat keje nak balik.. tak tau r cane lak.. tapi motif entri nak bagitau ko disayangi ramai kan? ngaku je r weh.. =P

Zai Zamree said...

pon penah air bateri kering...keta mati betul2 ms tgh byr duit nk nek jmbtn...jenuh gak tolak dlm hujan..

#pon jenis servis minyak itam je...bateri x tgk lnsg :p

Ros said...

Salam ziarah...

aku HaniAsyira said...

tengok2 jugak takut bateri tu rosak sebab kawan pun jadi macam tu.. habis kering kontang bateri.. memang lah cas n bubuh air bateri tp last2 sebab maybe dah lama tak isi rosak terus.. lg teruk mati kat pam minyak.. hee~~

Anonymous said...

Alhamdulillah.kt mna2 pun Allah ttp melimphkn rahmatNya.Subhanallah.
takut r nk amik kete.bnyk tol mslhny.ttp rasa motor g senng.hehee.

nursuriani said...

baik! akan saya hengat! huhuhuhu sue pun pandai bawak jer kira. yang lain tak pandai huhuhu. kalau jadi paper reti tengok jer laaa kot. huhuhu

OKje said...

Singgah tengahari jengah Kiera......

Sunah Sakura said...

dear, memang da 2 tahun kena cek bateri tu haaa....selalu bateri tahan 2 tahun average....hari tu baru labmate akak bateri habis gak...

ViSiTmE@FaTiN CoRnEr said...

comelnya nama keta nurul iman.hehehe..

Orkid Edyliyne said...

OE tak pandai lagi pasal kereta sebab OE tak ada kereta dan tak ada lesen. hehe...
samelah kite duduk jauh dari family jugak. dan alhamdulillah jugak kawan sekeliling baik... hehe... ^^
jangan sedih2, Nurul Iman pasti baik nanti.

Jna marcello said...

yup yup btul tu..sbb kalau ape2 terjadi senang..lagi2 waktu kita sorang n waktu mlm..

Unknown said...

owh..bateri keter bapak saya pun ngam2 dua taun :P


hurmm...sedap nama kerete awak.........

نورعيم said...

kak, sy mmg totallt out psl kete ni. haha. nasib baik brek kenal je. haha.

TiranaAduka said...

Assalamualaikum....

Insya-allah ok je...

Terima kasih sudi singgah ke teratak tirana aduka....

Pekabar di pagi ahad ni..?

OKje said...

Ramai blogger hilang hujung minggu!

Unknown said...

nurul iman kuat mcm adik kpd tuan

#ehhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...