Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

19 March 2014

Fateh Uwais Yang Botak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

"dah bape bulan nie takde rambut lagi?" "bila nak ada rambut nie?" ohhh ketahuilah sentap hati kecik saya nie tiap kali orang persoalkan pasal kebotakkan rambut khalifah kecik Fateh Uwais tue. semua tanya bila dia nak ada rambut =.= ummi kan sensitip kalau bab anak nie tapi botak2 pun ensem oihhhhhh :p

abi cukur rambut dia masa umur 11 hari dan sekarang rambut dia ada. cuma sangat halusssss dan sikit. sweet sangat rambut anak ummi keluar. saya senyum je sebab tahu, bab rambut Fateh Uwais ikut saya. saya dulu masa 3 tahun baru mula rambut tumbuh dengan banyaknya walaupun tak lebat macam rambut orang lain.

tapi hikmahnya Allah jadikan rambut Fateh Uwais macam tue? sebab dia seorang yang kuat berpeluh. tatau la ikut gen sape kuat peluh tue. bila dah berpeluh mudah naik ruam. kesian tengok dia bila dah naik ruam. sebab itulah saya cukup jaga elak dia berpeluh. 

hikmahnya rambut dia lambat tumbuh dan halus kan? bayangkan kalau rambut dia lebat dan berpeluh sakan macam sekarang? tak ke kesian ke budak tue nak menahan gatal beruam. syukur alhamdulilah. setiap kejadian Allah tue bukan untuk mensulitkan hambaNya, cuma jangan banyak soal dan merungut je!!!

sempat saya usik abi. "esok anak takde bulu dada, takde bulu kaki la, dah ikut ummi" suami gelak je. hewhewhew :p sekarang dia dah pandai garu kepala sendiri, rambut dah mula banyak gatal la kot. tapi sangattttttt comel tengok jari gebus dia menggaru. ahhhhhh melting ummi!!!!!

10 comments:

MR & MRS MAKMUM said...

tgh byg dia garu kepala seniri....hahahaha

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

banyak ikut umi ni... biasa la baby boy slalu ikut umi...

;)

Kesuma Angsana said...

botak2 pun comey sagt tu Ummi !

:: idzwa :: said...

botak pun comeyyy ape!

Sunah Sakura said...

ada la jugak rambut tu..sikit2 pun jadi la...hihi

Qaseh Wee said...

montelnya dia ... alolooo ... sat gi byk la rambut ni umi ...

Z@i Z@mR33 said...

xde rmbut la comey.
Aqil rmbut tlampau byk nk mndikn pon pyh sbb dia mcm x kasi syampu rmbut dia dan sgt smpai org tnya bape bln dh?
7? 8?Gaya dh mcm bdk besaq pdhal Aqil baru 5 bulan adehhhh

Fiza Rahman said...

Alaaa...nnt tumbuh lah tu. Suka tgk budak botak ni ☺

Mummy LiYzA ^^, said...

uiks..jgn wisau la~seyes ckp bby yg rambot sket jarang nih halus je rambut dia bila nek nati..lembut n lurus..hee,sbb anak kmi spesis nih jgk..stahun lbih dh rambut jarang lg..

QasehnyaRania said...

alolo.so sweet je bila tgk uwais garu kepala ye.
tgh dok bayang ni. hihi

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...