Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

06 March 2014

Ummi Lukakan Anak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

kejadian nie sebenarnya berlaku masa kami ke kenduri kak Sunah kat Bintulu dulu, bulan disember tahun lepas punya cerita nie. baru sekarang teringat nak cerita tue pun lepas baca entry Jusiza. peram punya lamaaa hahahaha


Fateh Uwais nie dalam kereta ke kat mana ke memang seminit tak diam. aktif kemain. sedar-sedar je dengar dia meraung siap tersenguk-senguk lagi. jenuh pujuk lamaaaa baru dia benti. jenuh saya dengan suami fikir pasal ape dia nangis. tengok-tengok nampak darah kat peha dia. dalam gambo nampak sikit realitinya panjang la jugak garisnya tue. aikkkk dari mana datangnya, mesti sebab nie yang dia nangis tadi. Fateh Uwais nie selalunya kalau sakit je baru dia nangis, kalau sikit-sikit tak jejas kulit dia, buat tatau je.

rupanya jam ummi puncanya. nampak besi kat jam tue tercongek dari asalnya. memang tajam besi tue. kalau sesaja nak calarkan tangan sendiri nak rasa sakit ke tak memang seriau la. terus rasa bersalah yang amat. mintak maaf berkali-kali kat pipi pau tue. abi terus-terusan ingatkan ummi jangan pakai jam tue dah bila ada anak. tapi abi tak salahkan ummi la. bila ummi buat muka simpati terus abi pujuk sambil tepuk ubun-ubun. haaaa giteeewwwww :p

tapi sungguh la perasaan bersalah tue sampai ke hari nie ada lagi. begitulah kasihnya ummi ke baby Fateh Uwais nie. besok kalau besar takmau dengar cakap ummi, ummi calar lagi kuat peha awak tue ok!!!! hewhewhew :p

8 comments:

aTieYusof Family said...

Kekadang kita tak sedar pakai benda2 yg boleh mencederakan anak tanpa sengaja..Kakak pula sllu nya Pa'e luka sebab pin tudung yg akak pkai Kira..seriau lah jgk..huhu..
takpe, ambil pengajaran kan...:)

juicy X said...

kami dah x pakai brg kemas ke jam ke apa

MR & MRS MAKMUM said...

mesti pedih sgt2 tu yg dia nanges....kalo tak mesti wat dekk je walaupn luka...

Sya Mimie said...

assalamualaikum kiera.. :)
alahai.. sian dia.. ummi pun tak sengaja kan.. dia nangis cuma nak bg peringatan je supaya ummi hati2.. :)

Kesuma Angsana said...

hehehe.. sian dier, Ummi x sengaja tu !

Qaseh Wee said...

saya tercalar sikit pun dah sakit , apalagi klu baby . alhamdulillah dah sembuh .

Fiza Rahman said...

Siannya Fateh uwais. Ummi tak sengaja.

mama aryan said...

kita sebagai mak ni mest rasa bersalahkan,akak kdg2 kerongsang pun tak pakai takut kena anak.

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...