Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

16 July 2011

Sotong dan Manusia .. apa persamaannye?

Assalamualaikum

Semalam langsung tak sempat nak hupdate kiera’sakura nie. Sebok uruskan umah tangga, weekend² la baru nak sempat pown.aku yang bujang nie pown ade umah tangga gak? umah tangga dengan bebudak hosmate nie haa. Tue pown still macam² prob, tak² aku bukan nak cerita pasal umah tangga aku dalam nie…

Semalam sedang² aku dengan ain menyetelkan semua barang yang baru beli kat pasar. Terkeluar la dialog bawah nie..

Aku :: ain² agak² nye kan mase pencandat tengah candat sotong nie, sotong nie berusaha mempertahankan diri kowt. Tengok nie banyak gila dakwat die (dah macam tangan pomen motor je jari aku semalam)

Ain :: ish ira nie, dengan sotong pown jadi buat skrip. ada-ada jer…

Aku :: sengih jela ;D

Dalam aku menyiat kulit sotong tue, aku terfikir. Sedangkan sotong nie pown cuba pertahankan diri dia dari dicandat. Seseorang yang bergelar islam macam kita nie pown kena la sedaya upaya mempertahankan agama kita walaupun kita bakal dibunuh sekalipown.

Rasulluah s.a.w terkenal dengan akhlaknya yang pekerti , baginda selalu bertolak ansur dengan semua orang tidak kira latar belakang seseorang itu. Namun tidak pada prinsipnya yang satu. Baginda tidak akan bertolak ansur dengan sesiapa yang cuba menghina agama Allah, walaupun baginda terpaksa menyelesaikannya dengan hujung pedang..

**entry tiada kaitan dengan BERSIH…

**sotong goreng tepung menjadi santapan hari nie.. weeeee :D

sama² kita muhasabah diri mencari redha Allah

yang baik dari Allah dan yang buruk dari aku sendiri..

5 comments:

H.J said...

rasa nak macam sotong tepung la plak..haha

JIJI YU said...

terkadang kita yang membiarkan diri kita tercandat oleh mereka

Qaseh dalia adelia said...

yup betul tu .. hurmm

Abu Huzaifah said...

akhirnya sotong dpt nama.. hikhik :D

kiera'sakura said...

H.J :: dah masuk perot aku.. perghhhh heaven.. :p

jiji :: yup aku setuju yg tue..

Qaseh dalia adelia :: smoga kita terhindar.. amin

abu huzaifah :: nama die paul!!. .. :p

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...