Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

07 July 2011

Unta xde Kereta Moto kan ada...

Assalamualaikum

Nabi Muhammas S.A.W duduk disisi unta baginda.kemudian baginda menekukkan lututnya lalu isteri baginda, Shafiyyah, meletakkan kakinya diatas lutut Nabi Muhammad S.A.W hingga dia naik ke atas unta
(Hr Bukhari Dan Muslim)



Rasullullah sering membantu isterinya menaiki unta. Baginda menekukkan lutut lalu isterinya meletakkan kakinya diatas lutut Nabi Muhammad sehingga isterinya berjaya naik ke atas unta.. romantis nya Rasullullah…

Apa kata kita teladani sifat nabi yang romantis nie.. memang la kat Malaysia nie xde unta.. tapi kalau masa nak naik kereta, buka dan tutupkan pintu kereta untuk isteri. Pakaikan helmet untuk isteri kalau naik moto. Tolong bawak beg plastic kalau pergi pasar.

Nie tak, isteri belum sempat naik, dah korang pulas minyak moto tue sampai x perasan isteri tertinggal kat belakang..

Bila dah sampai rumah pulak cer tolong isteri buka pintu pagar, pintu rumah, pintu bilik, hatta pintu almari sekalipun. Kalau Rasullullah yang sentiasa sibuk dengan urusan nya menjadi pemimpin umat, peniaga, guru, panglima perang, juru runding, datuk, bapa dan lain-lain boleh mencuri sedikit masa untuk menjadi seromantis tue. Kenapa tidak korang sebagai suami curik sikit masa untuk menjadi suami romantis pada isteri korang semua…

Kalau korang bukak kan pintu untuk isteri dengan hati yang ikhlas, insyaAllah malaikat akan bukak kan pintu syurga untuk korang, sebagai ganjaran bagi suami yang romantis. Tak nak ke? X susah pown nak cari redha Allah kan? Jangan tunggu besok lusa baru nak buat. Mulakan dengan saat nie..

**yang belum berkahwin tue simpan skill nie sampai tiba masa korang pulak nanti… =)

yang baek tue dari Allah S.W.T yang lemah tue dari kira sendiri... 

3 comments:

nadzli azlan said...

baekkkk !

MyMye MyMya said...

bahaya jgk naik motor nie...hehe

kiera'sakura said...

adik :: good boy.. :D

MyMye MyMya :: hihihi.. tp naek moto lagi romantik (klu pasangan suami isteri lah, :D )

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...