Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

16 August 2011

Segmen MO (Bloglist) : Saya Anak "ke Empat" dalam Keluarga


banner

Assalamualaikum semua....

nk join segmen Muslimah Optimis? klik jer kat sini...


biasa nya kalau anak ke empat nie panggilan ape erk? kak chik atau abg chik kan? tapi tak bagi kira... adik dan adik sedara panggil "kak ya" jer... cuma anak-anak sedara yang akan panggil "achik"

walau anak ke berapa dalam family pown tetap punya tanggungjawab pada keluarga terutama mama dan papa... ingat jangan abaikan tanggungjawab anda sebagai anda. contoh kalau anak bongsu jangan pulak cakap "along yang sulung along la kena basuh berak ayah!" tue contoh jer, moga-moga kita dijauhi dari berperangai macam tue. amin.

pape pown kira bersyukur dilahirkan sebagai anak ke empat dalam family..
sebab kira punya dua orang kakak tempat mengadu, tempat nak menangis, tempat mintak duit kalau sesak, hihihi.. punya sorang abang yang amat sayangkan kira walaupun dia jarang tunjukkan sifat penyayang dia tue dan punya sorang adik yang boleh la jugak diharap dalam satu-satu hal tue.

bila kira duduk ditengah-tengah antara adik beradik. setiap pengalaman yang diorang lalui tue kira perhati dan amati. apa yang elok kira ikut, tapi apa yang kurang elok tue kira tinggalkn. dan kira akui sendiri.sedikit sebanyak matangnya kira sekarang nie bila kira jadikan pengalaman adik beradik kira sebagai pengajaran.

walaupun kira hanyalah anak ke empat. tapi Alhamdulilah along kakak abang kira yang lebih tua hormat kira dan juga pendirian kira. x pernah lagi ada yang tertindas dalam family kami. semua saling sayang menyayangi antara satu sama lain. hurmmm tak sabar nak tunggu balik raya nie, nak kumpul satu keluarga... 

disebabkan masa nie adik tak lahir lagi... gambar die kena la duduk diam-diam kat atas tue... hihihihi


..wasalam..


3 comments:

Anonymous said...

keluarga bahagia!

Muslimah Optimis said...

oooooooo.. baru tau kira anak keempat.. hihi..pas dah kawen jadi maklong ek?? hihi

Unknown said...

muke cam dah ada anak empat dah..wakakaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...