Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

29 July 2012

First Experience

Assalamualaikum dan salam sejahtera

semalam tengah bermalas malasan tengok movie yang ada kat lappy nie Pakcik Imam call ajak berbuka sama kat umah ayah dengan mama dia. 3 lebih dekat pukul 4 baru gerak dari alor setar ke penang. nasiblah cuaca redup je petang tue takda la rasa panas membahang sangat. kalau tidak ada yang awal lagi dah terjelepek letih. hihihi

huwaaa saya tak reti nak tolong mama masak ape. semua pun mama dah siap  masak. mama kata takde pe nak tolong semua mama masak dah. mama suruh kuar pi cari baju nikah kat pakcik imam jer, baju dia sampai saat nie tak jumpa jumpa lagi. padan la muka sape suruh cari kaler yang susah nak dapat =.='

menu semalam laksa, ikan kicap, kari, sambal tumis udang, ape lagi erk saya pun tak bape nak ingat. banyak nya mama masak kata saya. tapi yang saya makan time berbuka nasi dengan lauk yang ambik sikit-sikit jer, perut dah sebu dengan air tebu. dari pagi pulak angin mencucuk cucuk serang saya lagi la jadi tak lalu nak makan.. #Nanges

dan saya telah dikidnap oleh pakcik imam untuk tido dirumah dia... *ayat takleh blah* hahaha.. takde la lepas berbuka tue sambung cari baju melayu dia dengan ditemani oleh mama dan adik adik yang lain. sampai pukul 11 lebih mencari tapi tak jumpa. jumpa kat kedai last dah size pulak takde #BebaiDenganOwnerKedaiTue makanya tak kan saya nak balik alor setar lewat malam tue. saya kan menantu kesayangan #Muntah, mestilah mama ayah tak izinkan menantu dia balik jejauh sensorang makanya dengan tak rasminya saya menjadi roomate adik perempuan pakcik imam, terima kasih adik sudi terima kakak kira ampa nie jadi roomate sementara, dan meminjamkan shirt dan track shuit saya mana reti pakai kain batik.. :p

padan muka pakcik imam banyak menda yang mama kantoikan dia semalam.. saya gelak jer nak kata gelak sopan sopan memang tak la, Syakira Yaakub reti ke jadi ayu ayu sopan tue? :p pagi lepas sahur terus gerak ke alor setar, kerja menunggu saya.. huuuu dan saya akan rindukan suasana dengan family baru saya tue ;(

#Eh tak prasan lak entry macam terpanjang hew hew hew :p

#walaupun ada banyak perasaan bersalah tapi pakcik imam kata, takpe nanti dah kawen kaver balik.. huhuhu ;(

#Bila sleeping beauty tak dapat tido awal muka jadi sememeh je mama pun perasan semalam.. huhuu

7 comments:

Unknown said...

amboiii mmg panjang

vendoline said...

wah city girl..tak reti pkai kain batik/jajhaaa pakai telekung ja

Mrs. Abi said...

waaaaaaaaaa.... tudiaaa.... hehehe hepi baca.... :)

moga dipermudahkan semuanya ye kiera!

نورعيم said...

wahh belum apa2 dah panggil mama eh?

so sweet la kak!

#eh kita pun sayang awak jugak! hikhik.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

untung la... hahaha...

semoga sentiasa berbahagia sampai akhir hayat dan ke syurga..

aminn

kay_are said...

entri ni boleh tahan panjang r.. tapi best r belum pape lagi dah mesra nga family mentua.. dan kawin lagi lagi senang kan.. tapi part menantu kesayangan tu.. kerongkong aku tibe2 rase sakit lak.. =P

tupperware_merah said...

ok. malas bace entri ni. rasa cemburu. hahahaha

* semoga semuanya dipermudahkan ye kira.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...