Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

07 July 2012

Jangan Salah Faham

Assalamualaikum dan salam sejahtera



bila saya berdiri depan cermin. saya terdiam. banyak sungguh salah dan silap yang belum saya betulkan. bila saya berdiri depan cermin saya teringat ciri wanita idaman Pakcik Imam sangat jauh dengan apa yang ada dalam diri saya. saya pernah ternampak ekor mata dia memandang gadis muslimah bertudung labuh, berjubah. ye saya sendiri suka tengok gadis muslimah yang macam tue, inikan pulak dia. sangat sejuk mata memandang. banding dengan diri saya sendiri, hurmm...

pernah saya tanya kat dia, kenapa tak pilih je seseorang yang memang punya ciri idaman dia. saya nie jauh berbeza dari apa yang dia idamkan. saya mengaku yang dulu saya alpa pasal aurat saya sendiri. saya sendiri sedih bila tengok saya yang dulu, Alhamdulilah Allah sedarkan saya balik, itu pun Allah bagi saya petunjuk melalui pakcik. melalui kata-kata dan tulisan tangan dia. tapi jangan cakap saya berubah kerana dia. saya pernah buat entry pasal nie dulu. saya berubah kerana kasih sayang yang Allah bagi untuk saya. saya syukur sangat.

dia terdiam lepas saya cakap macam tue. katanya dia tak mencari kesempurnaan malah dia bersyukur bila saya mampu berubah bukan kerana dia. "apa yang awak buat sekarang bukan untuk saya tapi untuk Allah,mama papa dan diri awak sendiri" dan "saya tak akan paksa awak biarpun awak isteri saya yang sah satu hari nanti" "kerana awak yang Allah pilihkan untuk saya" ya sampai sekarang saya ingat lagi kata-kata tue.

soalan tue lahir bukan kerana saya tak sayang pada hubungan kami tapi saya takut andai saya tak mampu jadi seperti yang dia ingin. saya takut saya tak mampu sempurnakan impian dia. setiap dari kita mesti nak jadi yang terbaik untuk pasangan kan? itulah yang saya maksudkan. saya takut tak mampu jadi dalam erti terbaik tue.. tapi saya jugak sedar yang adam dan hawa dijadikan untuk saling menyempurnakan..

seorang perempuan memilih merendah diri bukan kerana dia mahu pergi dari lelaki itu tapi kerana dia takut tak mampu jadi yang terbaik untuk lelaki itu~~Kiera'sakura

sedangkan untuk Allah pun saya tak mampu jadi yang terbaik inikan pula untuk pandangan mata dia..

p/s : perempuan memang suka beremosi, bukti saya perempuan tulen la nie sebab tetiba teremosi :p  

11 comments:

alia said...

ye..
sy pun same..
lovesorangealot.blogspot.com

CikUna said...

Jangan sedih la Iffah k.. Sesungguhnya kita ni manusia biasa yang buat kesilapan & bukan mudah untuk memuaskan hati semua orang.. buat yang termampu janji niat kerana ALLAH.. betul tak ?? ermm...

Iffah Afeefah said...

Erk iffah? Apela org ats ni

akk emosi? Iffh y bace pon tremosi

CikZaitul said...

untung dapat dia :)

jaga bebaik yea...

kiera'sakura said...

Alia : :)

Cik Una : ye betul la tue.. tp sy bukan iffah.. hihihi

Iffah : yeke.. jom nanges sama2 huhu

Cik Zaitu; : Alhamdulilah, insyaAllah ;)

Ruzzezanie said...

ermmm..ermmm.. ermmm.. tatau nk komen apa. jodoh tu rahsia Allah. kalau dia serukan bnda tu terjadi mengejut, terjadi lah ia mengejut kan? ok, aku sedih ko kawen dulu sblm aku. sedih ni. -.-

Noraim said...

akak beruntng dpt pakcik iman tu :)

sy slalu terfikir, sy nak lelaki yg baik2 tp hakikatnya sy pun kurang baik.

lelaki yg baik utk perempuan yg baik dan vice versa kan kak?

hanya mampu berdoa Allah berikan kekeuatan utk teruskn dlm perubahan ni. huhu.

kay_are said...

manusia memang tak perfect pun.. sekurang nye ko jadi diri sendiri dan paling penting, niat yang berubah tu kan ade? pakcik imam pun memahami so ok r =)

shida anwar said...

akak mcm nak paksa kiera baca buku Jaja dan Din..kalau dah baca sila hayati..
serius akak nanges leleh2..
suami isteri kan saling melegkapi..walau x semua yang bernasib baik..

shida anwar said...
This comment has been removed by the author.
MR & MRS MAKMUM said...

seorang perempuan memilih merendah diri bukan kerana dia mahu pergi dari lelaki itu tapi kerana dia takut tak mampu jadi yang terbaik untuk lelaki itu~~Kiera'sakura

paling suka ayt nie...pinjam erk ahahhaa

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...