Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

10 July 2012

Ustaz cakap ape?

Assalamualaikum dan salam sejahtera

tetiba teringat insiden saya dengan anak laki yang sulung tue, Faiz. degil payah nak dengar cakap tapi bijak! pernah saya balik kampung, tahan sabar tengok dia sepah-sepahkan rumah. sampai hilang suara opah dia membebel pun dia buat dekk jer kalau dah dapat melukis, tengok ben 10.. saya tarik nafas kejap sebelum cakap dengan dia, kena tenang tak nak marah-marah. 

abang pegi sekolah agama kan? saya tanya kat dia. dia angguk-angguk sambil jawab ye. sambil saya buat kerja sambil saya cakap sambil mata kerling dia.

saya : apa ustaz tue cakap kalau kita lawan cakap orang yang lagi tua. degil tak mau dengar cakap diorang?

dia : ishh achik nak suruh antan(panggilan dia) buat ape tadi? 

dan dan tue jugak dia bangun buat apa yang opah dia bebelkan dari tadi. saya senyum jer.. anak kecik pun macam diri kita jugak kan. kalau orang marah-marah tengking-tengking memang jangan harap lah nak dengar kata. dengan anak-anak saya memang rajin physcho dan saya seorang achik yang garang tapi sweet #Muntah hahahaha :p

6 comments:

Noraim said...

betul kak, budak2 kalau kita lg marah lg dorg tak dgr kata.

#ohhh, achik ni garang la. tatotnya titew. euwww. haha.

kay_are said...

garang tu betull.. sweet?aku join muntah sekali boleh? =P budak2 makin marah, makin tak takut die..

Edy Fee said...

nak didik anak kene ade gak strategi n pendekatan psikologi

ros_reeza said...

salam perkenalan :)

betul tu.. kadang2 budak ni dia tahu nak buat.. tapi, bila kena marah atau bebel, sengaja tak nak buat...

Iffah Afeefah said...

Okey p cr baldi n muntah haha

kiera'sakura said...

Noraim : mmg garang.. hahaha :p

Kay : betol la tue.. nt lagi naik kpala

Edy : ye setuju :)

Ros : kan, saja nak tnjuk perangai huhu

Iffah : hahahaha ngade :p

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...