Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

25 July 2012

Satu Perjalanan #15 versi Busana Pengantin

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Salam Lima Ramadhan, semoga lebih banyak usaha kita memperbaiki diri hendaknya.. Amin2.. Jumaat lepas dah janji dengan mama nak settle hal busana pengantin dan mekap pengantin hari tue jugak, kalau tidak dah tak ada masa. yela walaupun saya nie anak manja #Muntah tapi bukan tiap minggu saya boleh balik Ipoh tue.


kebanyakkan kedai yang saya servey, tak menepati apa yang saya tetapkan. ada yang menepati dah kaler pulak tak berkenan. ada yang berkenan tapi dah harga tak setimpal pulak. ye saya akui saya sangat cerewet. apa yang saya cerewetkan?

1. busana saya mestilah menutup aurat. tak nak kain lace yang jarang tak tutup lengan dengan bawah leher tue. senang cerita, busana muslimah yang menutup fully aurat. kebaya moden pun bukan dalam list saya.

2. saya tak nak pakai busana yang ada ekor kat belakang tue. yela kenduri dirumah mama papa saya, bukan di dewan jadi payah banyak kalau saya nak jalan kena angkat ekor tue.. leceh!!

akhirnya saya dapat satu kedai kat taman kelebang restu. kaler pun memikat, kaler fevret Pakcik Imam. dan diorang serve saya sangat bagus. habis semua eksesori dipakaikan kat saya. mama kata "cantik! mama suka" auwww malu malu.. hahaha :p

sebelum tue saya selesaikan hal mekap. ambik kat sorang akak yang dulunya mekap kawan saya. saya tanya kat dia dulu, boleh tak saya tak nak pakai bulu mata palsu, nanti tudung tutup dada boleh? mekap tak nak tebal, nak natural jer..dan dia kata boleh... baru saya kat nah kak deposit.. hihihi..

Alhamdulilah selesai dah hal membooking busana pengantin dan mekap. ada lagi hal yang lain-lain pulak yang nak saya settle kan.. moga urusan kami dipermudahkan Ilahi. Amin  

11 comments:

♥nyeto89♥ said...

syoknya..hehe

tahniah kak kira :D

Anonymous said...

moga dipermudahkan ye

Mrs. Abi said...

aminnnnn...hehehehhee

Sunah Sakura said...

jaga2 juga ye masa mekap nanti..ada mak andam yang kata boleh2, tapi nanti buka mata terkejut tengok kening da nipis...pernah berlaku... :)

♥fie yasmin♥ said...

tak sabar nak tengok anda dalam pakaian pengantin..

aDisH.sHidA said...

bagus la kalau dah dapat semua...insyaAllah harap2 semua nya ok memenuhi apa yang kiera nak

Unknown said...

waaa teruja sungguh la adik y mmbace
#ehem

نورعيم said...

wahh akak dah nak kawen!

eksaited! hikhik.

ssh skng nak cari busana yg betul2 muslimah.

kay_are said...

semakin dekat menuju hari yang bahagia.. semoga sume berjalan lancar ye.. amin =)

vendoline said...

yup..sokong for me....jujurnya.make up light2 tu yg mnrik

torazmaih said...

alhamdulillah....at last u got that dear......hehehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...