Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

23 May 2011

Cantiknya Bulan

Assalamualaikum

Merenung kejadian Maha Agung, Maha Mengetahui, Maha Kaya…



Ain :: eh hari nie bulan penuh la, cantik nya

Kak yati :: kan dah dekat ramadhan nie sebab tue la bulan penuh, nak tengok anak bulan nanti..

Aku :: abis rupa mak dengan ayah bulan macam mana kak? **otak bengong keluar lepas kenyang makan seezling(btoi ke eja die)…

Sambil2 jeling bulan penuh kat atas, memang cantik bulan penuh… yela nk usya lama2 nanti ade yang menikmati keindahan bulan atas katil sepital!!

Ain :: bulan tue satu, tapi seluruh dunia dapat tengok… kita dapat tengok kat sini, korea yang jauh beribu batu dari kita pown dapat tengok bulan yang sama dengan kita…

Aku :: indahnya ciptaan Allah..salah satu cara kita nak menteliti kekuasaan Allah Yang Maha Agung.. setiap kejadian yang dia ciptakan pasti tak terjangkau dek akal kita yang biasa.. Cuma kita yang kena fikir rahmat disebalik kejadian..bersyukur dengan apa yang dah diberikan…

Dia-lah Allah Yang Menciptakan, Yang Mengadakan, Yang Membentuk Rupa, Yang Mempunyai Nama-Nama Yang Paling baik. Bertasbih kepada-Nya apa yang ada di langit dan di bumi. Dan Dia-lah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.
(Surah AL Hasyr: ayat 24)

Aku lagi :: owh bulan sampaikan salam kat pakcik tue cakap yang aku tengah teringat kat dia nie..

Ain :: kak yati!! Ain nak muntah….

Kak yati :: anak aku melompat2 dalam perut nie ira oii dengaq ang membebel…

Lalalalalalalalala :p

7 comments:

Farah Shamsudin said...

Bulan memang cantik.. saya juga suka tgk keindahan bulan..:)

kokser kokdam said...

suka tgk bulan... =D

torazmaih said...

subhanallah........oh bulan.........:)

~Kirin Selama Perak~ said...

betapa besarnya kehebatanNYA
subhanallah
:)

RUZZEZANIE said...

ye..bulan mg cantik..

tp muka aku bulat mcm bulan ni cantik x?hahaha

::luahan hati si tembam ni

kiera'sakura said...

farah, kokser :: bulan cantik kan...

mas :: rase mcm nk sambung nyanyi..hihihi...

ksp :: subhanAllah...

ruzz :: semua manusia yang Allah ciptakan cantik dan segak...

logorithm said...

Bulan memang cantik. Entri terbaru I pon pasal bulan.

Jom layan?

Entri terbaru:  I Shot the Moon!

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...