Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

24 May 2011

Day Ten :: 10 Final Words…

Assalamualaikum....

Hah! Dah sampai hari last ke?


1)      Terima kasih kerana sudi membaca blog kiera’sakura yang tak sehebat blogger lain.. setiap masa yang anda semua luangkan kira ucapkan terima kasih banyak2… kalau ade pape yg perlu ditegur, sila lah menegur ye.. saya seorang yang open minded… =)

2)      Terima kasih kepada yang sudi berkenalan/berkawan/bersahabat atau ber yang sewaktu dengannye dengan diri ini, ada kalanya nya kira pendiam, ada masanya mulut kira x reti nak diam, ada kalanya kira hanya memerhati, ada waktunya kira join sekali.. tapi ketahuilah setiap hadirnya anda semua dalam hati dan diri kira amat kira hargai dan terima kasih sekali lagi kerana menerima siapa syakira yaakub seadanya..

3)      Ampun dan maaf kira hulurkan andai selama anda semua mengenali kira, pernah kira mengguris hati anda, perlakuan kira menjengkelkan mata anda, perkataan dan bahasa kira menyakitkan telinga atau mata anda, ampun dan maaf kira hulurkan sekali lagi sesungguhnya kira hanya seorang hamba yang tak lepas dari melakukan salah dan silap…

4)      Sesungguhnya perasaan rindu kat family nie membuak2 rasa.. saja nak mentioned yang kira rindukan mama papa serta family kira …hanya yang terbaik kira doakan buat semua insan-insan tersayang kira.. ok xleh cakap lebih2 kang meleleh lagi.. huhuhu

5)      Kepada mama papa, family, sedara mara, adik badik KBU, kawan-kawan serata alam, sahabat-sahabat dan insan-insan yang terdekat dengan kira.. kira sayangkan anda semua.. dengan anda semua hari-hari kira yang kelam bertukar cerah..terima kasih anda semua…

6)      Ingin melihat Kami Blogger Utagha didaftarkan dibawah pertubuhan agar ukhwah yang dibina bukan sekadar persahabatan atau persaudaraan sesame kita tapi jugak dapat memanjangkan ukhwah bersama insan-insan yang kurang bertuah diluar sana.. Insyaallah kalau kita nak buat baik Allah mesti pelihara dan bukak jalannya.. usaha-usaha!!!

7)      Doa kira.. semoga kita semua menjadi anak serta hamba yang soleh dan solehah.. yang mendoakan kesejahteraan ibu dan bapa kita..tiada lain yang diharapkan oleh kedua orang tua kita selain ingatan dan doa dari kita buat mereka.. hargai dan sayangilah mereka selagi mereka masih ada bersama kita.. luahkan kasih sayang anda melalui doa dan amalan sekiranya mereka tiada lagi bersama.. semoga kedua orang tua kita ditempatkan disyurga yang tertinggi kelak.. Amin Ya Rabbal Alamin..

“dan tuhanmu telah memerintahkan supaya kamu jangan menyembah selain Dia dan hendaklah kamu berbuat baik pada ibu bapamu dengan sebaik-baiknya. Jika salah seorang di antara keduanya atau kedua-duanya sampai berumur lanjut dalam pemeliharaanmu, maka sekali-kali janganlah kamu mengatakan kepada keduanya perkataan ‘ah’ dan janganlah kamu membentak mereka dan ucapkanlah kepada mereka perkataan yang mulia”
[AL ISRAA’:23]

“dan rendahkanlah dirimu terhadap mereka berdua dengan penuh kesayangan dan ucapankanlah: ‘wahai Tuhanku, kasihanilah mereka keduanya, sebagaiman mereka berdua telah mendidik aku waktu kecil”
[AL ISRAA’:24]

8)      Tiada manusia yang sempurna dalam dunia nie, dan pasti tiada manusia yang x pernah berbuat salah selama hidup dimuka bumi Allah.. macam tue jugak kira.. renung dan muhasabah diri balik.. luruskan apa yang bengkok, tegak kn apa yang dah rebah, semoga Allah menerima taubat dari kita semua, Amin2 Ya Rabbal Alamin sesungguhnya Allah Maha Pengampun Maha Mengasihani..

“tidakkah mereka mengetahui, bahawasanya Allah menerima taubat dari hamba-hamba-Nya dan menerima zakat, dan bahawasanya Allah Maha Penerima Taubat Lagi Maha Penyayang”
[At taubah : 104]

9)      Setiap manusia pasti ada masalah yang tersendiri.. nasihat kira, selesaikan masalah tersebut mengikut akal yang waras.. tenangkan diri, berfikir sebaiknya baru selesaikan masalah tersebut.. jangan biarkan emosi dan syaitan mengusai diri, kelak akan membinasakan diri…

10)  Setiap dari kita pasti punya agenda dan perancangan hidup tersendiri.. kira doakan apa yang dirancang dimakbulkan namun sekiranya apa yang dihajati tidak diperolehi jangan mengeluh sebaliknya bersyukur kerana pasti ada sebab kenapa Allah tak tunaikan permintaan kita tue..

“diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui”
[Al Baqarah : 216]




Alhamdulilah selesai sudah kempen 10x10 nie.. dari kempen nie jugak kira kenal siapa dan apa yang kira nak sebenarnya.. special thanks to nana miyuki yang anjurkan kempen nie…
Kira doakan yang terbaik untuk anda semua..semoga persahabatan kita semua sentiasa berada dalam redha-Nya… amin…

9 comments:

RUZZEZANIE said...

abis suda..
amin..
moga persahabatn kita juga berkekalan selamnaya ok..

:: klo sy jahat dgn kamu, kamu tegurla sy yerk..sy ni kn manusia biasa..

kokser kokdam said...

nice.. like!..

kalo ambo ado salah2, tegur la jugak ek..

=D

JIJI YU said...

okey lah tu..aku terima kaseh ko..

kiera'sakura said...

ruzz :: pasti!! sbb aku nk yg terbaik untuk kawan2 aku..

kokser :: insyaAllah, same2 la kte erk.. =)

jiji :: hoyeh hoyeh.. hihihi :p

torazmaih said...

sme2 la kita saling tegur-menegur.......hehehehe.....

~Kirin Selama Perak~ said...

aku sebgai kembo,aku sentiasa doakan kebahagiaan kau.
:)

meaw said...

onie sayang kak kira jugak.....!

Muhd Fadil said...

at last ! selesai gak ek entri ni. hehehe..

sentiasa doakan kesejahteraan kamu. amin ~~

kiera'sakura said...

ksp :: thanks kembo!!

onie :: akak sayang onie bulat2!!

penyu :: amin... aku jugak sentiasa doakan kamu..

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...